Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | IME 013 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELEK MASAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser Günay |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Eğitimde sınıf içinde kullanılan çeşitli ölçme araçlarını tanıtmak ve öğrenme çıktılarını değerlendirmek |
Dersin İçeriği | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını ve özelliklerini öğrenir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamaları öğrenir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçeklerini öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususları öğrenir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesini ve not vermeyi öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
2 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
3 | Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
4 | Çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
5 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
6 | Gözlem, görüşme | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
7 | Performans değerlendirme | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
8 | Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
9 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
10 | Araştırma projeleri, akran değerlendirmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
11 | Öz değerlendirme, tutum ölçekleri | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
12 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
13 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
14 | Not verme | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Sınıf İçi Ölçme Değerlendirme Teknikleri, Giray Berberoğlu, Morpa Yayınevi 2- Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Müfit Gömleksiz-Serdar Erkan, Nobel Akademik Yayıncılık 3- Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Hakan Atılgan, Anı Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. | X | |||||
2 | Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. | ||||||
5 | Matematik ve Matematik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
6 | 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. | X | |||||
7 | Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. | ||||||
8 | Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar | X | |||||
9 | Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
10 | Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir. | ||||||
11 | Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir. | ||||||
12 | Türk milli eğitim sistemini, tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir | X | |||||
13 | Dili kurallara uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. | X | |||||
14 | Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. | X | |||||
15 | Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
16 | Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. | ||||||
17 | Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını ve özelliklerini öğrenir. | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamaları öğrenir. | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 |
3 | Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçeklerini öğrenir. | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 4 | 2 | 3 |
4 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususları öğrenir. | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesini ve not vermeyi öğrenir. | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 3 | 2 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |