Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Sınıflarında İletişim | IME 010 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERCAN MASAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ERCAN MASAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser GÜNAY |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının matematiğin kendine özgü olan sembolleri ve terminolojisini fark etmelerini sağlatmak. Matematiğin sembol ve terminolojisini etkili ve doğru kullanmalarını, matematik dilini matematiğin kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili şekilde kullanabilmeyi sağlamak. Matematiksel düşünceleri somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsiller kullanarak ve sözlü, yazılı olarak ifade edebilmelerini sağlamak. Günlük dili matematiksel dil ve sembollerle ilişkilendirebilmek. Matematiksel dili günlük dil ve sembollerle ilişkilendirebilmek. Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlamayı sağlar. |
Dersin İçeriği | Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark etme, matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma, matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma, somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme; matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme; matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel sembol ve terminolojiyi etkili ve doğru kullanmayı bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Matematik dilini kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili kullanmayı bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Matematiksel düşünceleri farklı temsiller ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Günlük dili matematiksel dil ve semboller ile ifade edebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Matematiksel dili günlük dil ve semboller ile ifade edebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlamayı bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematiksel semboller ve matematiksel terminoloji. | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
2 | Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma. | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
3 | Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma. | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
4 | Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme. | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
5 | Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme. | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
6 | Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme. | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
7 | Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama. | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
8 | Öğrenci etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
9 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
10 | Öğrenci etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
11 | Öğrenci etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
12 | Öğrenci etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
13 | Öğrenci etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
14 | Öğrenci etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Reasoning, Communication and Connections in Mathematics: Yearbook 2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. | X | |||||
2 | Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. | ||||||
5 | Matematik ve Matematik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
6 | 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. | X | |||||
7 | Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. | ||||||
8 | Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar | ||||||
9 | Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
10 | Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir. | ||||||
11 | Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir. | ||||||
12 | Türk milli eğitim sistemini, tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir | ||||||
13 | Dili kurallara uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. | X | |||||
14 | Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. | X | |||||
15 | Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. | ||||||
16 | Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. | ||||||
17 | Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematiksel sembol ve terminolojiyi etkili ve doğru kullanmayı bilir. | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
2 | Matematik dilini kendi içinde ve farklı disiplinlerde uygun ve etkili kullanmayı bilir. | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
3 | Matematiksel düşünceleri farklı temsiller ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. | 3 | 3 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
4 | Günlük dili matematiksel dil ve semboller ile ifade edebilir. | 3 | 3 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
5 | Matematiksel dili günlük dil ve semboller ile ifade edebilir. | 3 | 2 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
6 | Matematiksel düşüncelerin doğruluk ve anlamını yorumlamayı bilir. | 3 | 2 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |