Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı | IME 008 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN, |
Dersin Yardımcıları | Öğrt.Gör.Dr. Aydın Kiper |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim teknolojisinin önemini kavrama, eğitim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygulayabilme, eğitim teknolojisini anlayabilme, bilişim teknolojilerinin etkilerini kavrayabilme, ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalardan haberdar olma. |
Dersin İçeriği | Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, | |
2 | Matematik eğitimi alanına özgü öğretim teknolojilerini kullanmayı öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkelerini öğrenir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, | |
4 | İki ve üç boyutlu öğretim materyallerini tasarlar. | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | |
5 | Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar yapar. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve öğretim teknolojisi kavramlarının tanıtılması | |
2 | Materyalin eğitimdeki ve matematik eğitimindeki yeri ve önemi | |
3 | Materyal hazırlama ilkelerinin incelenmesi | |
4 | Matematik eğitiminde kullanılan materyal çeşitlerinin tanıtılması ve örnek materyallerin incelenmesi | |
5 | Çalışma kağıdı hazırlama | |
6 | Etkinlik hazırlama | |
7 | İki ve üç boyutlu materyal hazırlama ilkeleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dinamik yazılım programı olan Geogebra tanıtımı ve örnek bir öğretim tasarımının sunumu | |
10 | Dinamik yazılım programı olan Geogebra uygulaması ve özgün öğretim tasarımlarının değerlendirilmesi | |
11 | Dinamik yazılım programı olan Cabri tanıtımı örnek bir öğretim tasarımının sunumu | |
12 | Dinamik yazılım programı olan Cabri uygulaması ve özgün öğretim tasarımlarının değerlendirilmesi | |
13 | Materyal değerlendirme | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel, Ö., Seferoğlu, S., Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: PegemA Yayıncılık. Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı (Elif Bahadır, Eğitim Kitabevi Yayınları) Matematik Öğretiminde Somut Materyaller ve Tasarımları (Gülfem Sarpkaya Aktaş, Pegem Yayınları) İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları. Yelken, T. (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anı Yayıncılık. Ankara. Demirel, Ö., Altun, E. (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara. Alptekin, V. (2016). Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı. Eğitim Kitabevi. Konya. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. | X | |||||
2 | Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. | X | |||||
5 | Matematik ve Matematik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
6 | 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. | X | |||||
7 | Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar | X | |||||
9 | Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
10 | Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir. | X | |||||
11 | Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir. | X | |||||
12 | Türk milli eğitim sistemini, tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir | X | |||||
13 | Dili kurallara uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. | X | |||||
14 | Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. | X | |||||
15 | Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
16 | Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. | X | |||||
17 | Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirir. | |||||||||||||||||
2 | Matematik eğitimi alanına özgü öğretim teknolojilerini kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||||||
3 | Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkelerini öğrenir. | |||||||||||||||||
4 | İki ve üç boyutlu öğretim materyallerini tasarlar. | |||||||||||||||||
5 | Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
1. Proje / Tasarım | 35 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |