Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Eğitiminde Kaynaştırma Uygulamaları | IME 005 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELEK MASAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kevser GÜNAY |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Matematik eğitiminde kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi, kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaynaştırmanın tanımını ve temel ilkelerini bilir. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleriyle alakalı fikir sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Kaynaştırma öğrencilerine yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Kaynaştırma eğitimi konusundaki yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Kaynaştırma öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme durumlarıyla ilgili bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri. | |
2 | Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri. | |
3 | Kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları | |
4 | Etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları. | |
5 | Matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi. | |
6 | Kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler. | |
7 | Yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme. | |
8 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | |
11 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | |
12 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | |
13 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. | |
14 | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Etkili Kaynaştırma Uygulamaları, Bülbin Sucuoğlu, Ekinoks Yayınları 2- Özel Gereksinimli Öğrencilere Matematik Beceri ve Kavramlarının Öğretimini Planlama ve Uygulama, Oğuz Gürsel, Vize Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. | ||||||
2 | Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar. | ||||||
4 | Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. | X | |||||
5 | Matematik ve Matematik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
6 | 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. | X | |||||
7 | Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. | ||||||
8 | Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar | X | |||||
9 | Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
10 | Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir. | ||||||
11 | Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir. | ||||||
12 | Türk milli eğitim sistemini, tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir | X | |||||
13 | Dili kurallara uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. | X | |||||
14 | Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. | X | |||||
15 | Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
16 | Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. | X | |||||
17 | Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kaynaştırmanın tanımını ve temel ilkelerini bilir. | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 0 | 5 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 2 |
2 | Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleriyle alakalı fikir sahibi olur. | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 0 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 2 | 1 | 1 |
3 | Kaynaştırma öğrencilerine yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlar. | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
4 | Kaynaştırma eğitimi konusundaki yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
5 | Kaynaştırma öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme durumlarıyla ilgili bilgi sahibi olur. | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |