Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Algoritma ve Programlama IME 206 4 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Öğrt.Gör.Dr. Aydın Kiper

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere genel algoritma ve programlama bilgilerini kazandırmak ve geliştirilen algoritmalar ile çeşitli uygulamalar yapmak

Dersin İçeriği

Algoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların uygulamaları; fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve uygulamaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Algoritma tasarımlarını yapar ve döngüsel problemlere uygun algoritmalar geliştirir Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Algoritma ve akış şemalarını görselleştirerek scratch, code.org gibi programların uygulamalarını yapar. Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmaları oluşturur. Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 Tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarını geliştirir. Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlamasını ve uygulamalarını yapar. Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel programlama bilgisi, programlama, algoritma, akış çizelgesi, programlama dili
2 Programın yazılması, derleme, bağlama, çalıştırma, test etme
3 Algoritmalar, algoritma tasarımı, girdi-çıktı kavramları, döngüler
4 Aritmetik ve mantıksal ifadeler; aritmetik operatör, aritmetik operand, değer aktarma, karşılaştırma operatörü, mantıksal operatör
5 Değişken ve dizi tanımlama; sabit, tam sayı sabitleri kesirli sayı sabitleri, dizgi sabitleri
6 Algoritma çalıştırma, sayı sistemleri, veri işleme
7 Karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi
8 Algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların tanıtımı
9 Ara Sınav
10 Algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların uygulamaları
11 Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmalarının oluşturulması
12 Tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi
13 Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması
14 Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Fahri Vatansever, Seçkin-Bilgisayar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. X
2 Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. X
3 Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar. X
4 Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir.
5 Matematik ve Matematik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
6 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular.
7 Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir.
8 Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar
9 Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır.
10 Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir.
11 Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir.
12 Türk milli eğitim sistemini, tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir
13 Dili kurallara uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder.
14 Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir.
15 Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir.
16 Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar.
17 Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
1 Algoritma tasarımlarını yapar ve döngüsel problemlere uygun algoritmalar geliştirir
2 Algoritma ve akış şemalarını görselleştirerek scratch, code.org gibi programların uygulamalarını yapar.
3 Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmaları oluşturur.
4 Tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarını geliştirir.
5 Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlamasını ve uygulamalarını yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Ara Sınav 50
2. Ödev 5
3. Ödev 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 2 2
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,48
Dersin AKTS Kredisi 2