Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analitik Geometri | IME 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Lineer Cebir I Lineer Cebir II |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser GÜNAY |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatlar, vektörler ve doğrular ile üç boyutlu uzayda düzlemler ve doğru ile düzlemlerin birbirleriyle ilişkilerini kavratmak. |
Dersin İçeriği | Düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatlar; Düzlemde ve uzayda vektörler; Düzlemde doğrular; Üç boyutlu uzayda doğru ve düzlemler; Doğru ve düzleme göre yansımalar; Nokta-doğru; Doğru-düzlem ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkileri; Düzlemde öteleme ve dönme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatları açıklayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Öğrenciler düzlemde ve uzayda vektör ve doğruyu tanımlayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Öğrenciler üç boyutlu uzayda düzlemi tanımlayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Öğrenciler üç boyutlu uzayda doğru ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkilerini açıklayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Öğrenciler doğru ve düzleme göre yansımaları açıklayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Öğrenciler düzlemde öteleme ve dönmeyi açıklayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatlar | Ders notlarının okunması |
2 | Düzlemde vektörler | Ders notlarının okunması |
3 | Uzayda vektörler | Ders notlarının okunması |
4 | Düzlemde doğrular | Ders notlarının okunması |
5 | Üç boyutlu uzayda doğrular | Ders notlarının okunması |
6 | Üç boyutlu uzayda düzlemler | Ders notlarının okunması |
7 | Doğruya göre yansımalar | Ders notlarının okunması |
8 | Düzleme göre yansımalar | Ders notlarının okunması |
9 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması |
10 | Nokta -doğru | Ders notlarının okunması |
11 | Doğru-düzlem ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkileri | Ders notlarının okunması |
12 | Doğru-düzlem ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkileri | Ders notlarının okunması |
13 | Düzlemde öteleme | Ders notlarının okunması |
14 | Düzlemde dönme | Ders notlarının okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Analitik Geometri, Recep Aslaner, Nobel Akademik Yayıncılık Analitik Geometri, Rüstem Kaya, Bilim Teknik Yayınevi Analitik Geometri ve Çözümlü Problemler, Mustafa Özdemir, Altın Nokta Basım |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. | X | |||||
2 | Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. | X | |||||
5 | Matematik ve Matematik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
6 | 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. | X | |||||
7 | Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar | X | |||||
9 | Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
10 | Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir. | X | |||||
11 | Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir. | X | |||||
12 | Türk milli eğitim sistemini, tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir | X | |||||
13 | Dili kurallara uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. | X | |||||
14 | Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. | X | |||||
15 | Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
16 | Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. | X | |||||
17 | Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatları açıklayabilir. | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 4 | 4 |
2 | Öğrenciler düzlemde ve uzayda vektör ve doğruyu tanımlayabilir. | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 4 | 4 |
3 | Öğrenciler üç boyutlu uzayda düzlemi tanımlayabilir. | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 4 | 4 |
4 | Öğrenciler üç boyutlu uzayda doğru ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkilerini açıklayabilir. | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 4 | 4 |
5 | Öğrenciler doğru ve düzleme göre yansımaları açıklayabilir. | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 4 | 4 |
6 | Öğrenciler düzlemde öteleme ve dönmeyi açıklayabilir. | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |