Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analitik Geometri IME 205 3 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Lineer Cebir I

Lineer Cebir II

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK
Dersi Verenler Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kevser GÜNAY

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatlar, vektörler ve doğrular ile üç boyutlu uzayda düzlemler ve doğru ile düzlemlerin birbirleriyle ilişkilerini kavratmak.

Dersin İçeriği

Düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatlar; Düzlemde ve uzayda vektörler; Düzlemde doğrular; Üç boyutlu uzayda doğru ve düzlemler; Doğru ve düzleme göre yansımalar; Nokta-doğru; Doğru-düzlem ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkileri; Düzlemde öteleme ve dönme.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatları açıklayabilir. Anlatım, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Öğrenciler düzlemde ve uzayda vektör ve doğruyu tanımlayabilir. Anlatım, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Öğrenciler üç boyutlu uzayda düzlemi tanımlayabilir. Anlatım, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Öğrenciler üç boyutlu uzayda doğru ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkilerini açıklayabilir. Anlatım, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Öğrenciler doğru ve düzleme göre yansımaları açıklayabilir. Anlatım, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Öğrenciler düzlemde öteleme ve dönmeyi açıklayabilir. Anlatım, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatlar Ders notlarının okunması
2 Düzlemde vektörler Ders notlarının okunması
3 Uzayda vektörler Ders notlarının okunması
4 Düzlemde doğrular Ders notlarının okunması
5 Üç boyutlu uzayda doğrular Ders notlarının okunması
6 Üç boyutlu uzayda düzlemler Ders notlarının okunması
7 Doğruya göre yansımalar Ders notlarının okunması
8 Düzleme göre yansımalar Ders notlarının okunması
9 Ara Sınav Ders notlarının okunması
10 Nokta -doğru Ders notlarının okunması
11 Doğru-düzlem ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkileri Ders notlarının okunması
12 Doğru-düzlem ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkileri Ders notlarının okunması
13 Düzlemde öteleme Ders notlarının okunması
14 Düzlemde dönme Ders notlarının okunması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Analitik Geometri, Recep Aslaner, Nobel Akademik Yayıncılık

Analitik Geometri, Rüstem Kaya, Bilim Teknik Yayınevi

Analitik Geometri ve Çözümlü Problemler, Mustafa Özdemir, Altın Nokta Basım

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. X
2 Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. X
3 Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar. X
4 Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. X
5 Matematik ve Matematik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. X
6 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. X
7 Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. X
8 Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar X
9 Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. X
10 Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir. X
11 Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir. X
12 Türk milli eğitim sistemini, tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir X
13 Dili kurallara uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. X
14 Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. X
15 Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. X
16 Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. X
17 Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
1 Öğrenciler düzlemde ve uzayda kartezyen koordinatları açıklayabilir. 5 4 4 2 3 3 0 0 0 0 3 0 0 3 4 4 4
2 Öğrenciler düzlemde ve uzayda vektör ve doğruyu tanımlayabilir. 5 4 4 2 3 3 0 0 0 0 3 0 0 3 4 4 4
3 Öğrenciler üç boyutlu uzayda düzlemi tanımlayabilir. 5 4 4 2 3 3 0 0 0 0 3 0 0 3 4 4 4
4 Öğrenciler üç boyutlu uzayda doğru ve düzlemlerin birbirleriyle ilişkilerini açıklayabilir. 5 4 4 2 3 3 0 0 0 0 3 0 0 3 4 4 4
5 Öğrenciler doğru ve düzleme göre yansımaları açıklayabilir. 5 4 4 2 3 3 0 0 0 0 3 0 0 3 4 4 4
6 Öğrenciler düzlemde öteleme ve dönmeyi açıklayabilir. 5 4 4 2 3 3 0 0 0 0 3 0 0 3 4 4 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 4 4
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,68
Dersin AKTS Kredisi 4