Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi | ECE 011 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MEHMET KUMRU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının okul öncesi eğitim programının özellikleri ile Türkiye de ve dünyada uygulanan okul öncesi eğitim program yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını, bu modelleri karşılaştırılıp, benzer ve farklı yönlerini, Türkiye’de uygulanabilirliliğini fark etmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, önemi, Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi, Karşılaştırmalı eğitimin eğitim yöntemleri, Ülkeler ve ülkemizdeki okul öncesi eğitimle karşılaştırılması,A.B.D.’de Okul Öncesi Eğitim,Batı Avrupa Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Fransa,Almanya, İngiltere, Danimarka, Hollanda, İtalya’da Okul Öncesi Eğitim), Doğu Avrupa Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Rusya, Gürcistan),Uzak Doğu Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Japonya, Çin), Orta doğu Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (İran, Irak, İsrail), Güney Asya Ülkelerinde Okul Öncesi Eğitim (Hindistan, Pakistan). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımını ve önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini ve eğitim yöntemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Ülkeler ve ülkemizdeki okulöncesi eğitimi karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Kanada, Küba; İzlanda da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin nasıl olduğunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
5 | Federal Almanya Cumhuriyeti, Avusturya ,Lüksemburg, Polonya Cumhuriyetin de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
6 | Fransa,İngiltere, İrlanda, İskoçya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
7 | Belçika,Danimarka, Hollanda, İsviçre de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
8 | Rusya, Gürcistan,Moldova, Estonya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, karşılaştırmalı eğitimin önemi | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi,Karşılaştırmalı eğitimin eğitim yöntemleri, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
3 | Türk eğitim sistemi, ülkeler ve ülkemizdeki okul öncesi eğitimle karşılaştırılması | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
4 | Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, A.B.D. de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
5 | Kanada, Küba; İzlanda da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
6 | Federal Almanya Cumhuriyeti, Avusturya ,Lüksemburg, Polonya Cumhuriyetin de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
7 | Fransa,İngiltere, İrlanda, İskoçya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
8 | Belçika,Danimarka, Hollanda, İsviçre de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
9 | İtalya, İspanya, Finlandiya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
10 | Rusya, Gürcistan,Moldova, Estonya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
11 | Japonya, Çin, Güney Kore,Singapur da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
12 | İran, Irak, İsrail, Suriye de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
13 | Güney Afrika cumhuriyeti, Mısır Arap Cumhuriyeti, Özbekistan da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim, | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
14 | Hindistan, Pakistan, Endonezya, Şili de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim. | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Balcı, Ali. (2011). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Pegem Akademi: Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | X | |||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | X | |||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımını ve önemini açıklar | 5 | 5 | ||||||||||||
2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini ve eğitim yöntemlerini öğrenir. | 5 | 5 | ||||||||||||
3 | Ülkeler ve ülkemizdeki okulöncesi eğitimi karşılaştırır. | 5 | 5 | ||||||||||||
4 | Kanada, Küba; İzlanda da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin nasıl olduğunu açıklar. | 5 | 5 | ||||||||||||
5 | Federal Almanya Cumhuriyeti, Avusturya ,Lüksemburg, Polonya Cumhuriyetin de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. | 5 | 5 | ||||||||||||
6 | Fransa,İngiltere, İrlanda, İskoçya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitim anlatır. | 5 | 5 | ||||||||||||
7 | Belçika,Danimarka, Hollanda, İsviçre de eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. | 5 | 5 | ||||||||||||
8 | Rusya, Gürcistan,Moldova, Estonya da eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimi anlatır. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 12 | 2 | 24 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |