Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Ritm Dans ve Orff Eğitimi ECE 009 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocuklukta ritim, dans ve Orff eğitimi konusunda bilgi ve deneyim kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisi; eğitim ortamı düzenleme, ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme, dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma ve Orff aletlerini kullanabilme; okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bu dersin sonunda öğrenci ritim, ses, tempo kavramlarının gelişimi ile bu kavramların gelişimsel alanlarla ilişkisini aktarabilecektir. Ritim, ses ve tempo kavramlarını tanımlar. Ritim, ses ve tempo kavramlarının çocuğun gelişimsel alanlarıyla olan ilişkisini açıklar. Bu alanda, farklı gelişim alanlarına uygun etkinlikler düzenler. Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
2 Bu dersin sonunda öğrenci Orff yaklaşımını tanıyacak ve bu yaklaşım ile öğrendikleriyle kendi müziğini oluşturabilecektir. Orff yaklaşımı ile öğrendiği çalma, söyleme, dinleme, dans- hareket konularını hatırlar. Orff yöntemiyle kendini ifade eder. Orff aletleriyle erken çocukluk eğitimine uygun yeni şarkılar yaratır. Problem Çözme, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma,
3 Öğrenci dönem bitiminde okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliklerini planlayıp uygulayabilecek ve değerlendirebilecektir. Erken çocukluk dönemi uygun yaratıcı hareket, dans ve müzikli öykü yöntemlerini tanır. Sınıftaki çocukların gelişimsel özelliklerine uygun ritim, dans ve Orff yaklaşım yöntemlerini tespit eder. Öğrendiği yöntemleri kullanarak özgün etkinlik planları tasarlar. - Sınıfını bu alandaki etkinlik planına uygun olarak düzenler - Etkinlik sonunda yolunda gitmeyen durumları düzeltir. Problem Çözme, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Müziğe ilişkin temel kavramlardan ses ve tempo gelişimi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Ritimsel algı, ses ve tempo kavramlarının gelişim alanları ile ilişkisi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Eğitim ortamı düzenleme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Ritim, ses, tempo ve dans çalışmaları Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Yaratıcı hareket, dans ve müzikli öykü Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme ve dinleme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Orff yaklaşımı ile dans- hareket Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Yıl içi sınav
10 Orff yaklaşımı ile kendini ifade etme, Orff yaklaşımı ile kendi müziğini oluşturabilme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Orff aletlerini kullanabilme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliklerini uygulama Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliklerinin değerlendirilmesi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ders notları. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. X
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. X
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. X
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. X
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar.
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır.
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder.
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. X
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır.
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır.
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Bu dersin sonunda öğrenci ritim, ses, tempo kavramlarının gelişimi ile bu kavramların gelişimsel alanlarla ilişkisini aktarabilecektir. Ritim, ses ve tempo kavramlarını tanımlar. Ritim, ses ve tempo kavramlarının çocuğun gelişimsel alanlarıyla olan ilişkisini açıklar. Bu alanda, farklı gelişim alanlarına uygun etkinlikler düzenler.
2 Bu dersin sonunda öğrenci Orff yaklaşımını tanıyacak ve bu yaklaşım ile öğrendikleriyle kendi müziğini oluşturabilecektir. Orff yaklaşımı ile öğrendiği çalma, söyleme, dinleme, dans- hareket konularını hatırlar. Orff yöntemiyle kendini ifade eder. Orff aletleriyle erken çocukluk eğitimine uygun yeni şarkılar yaratır.
3 Öğrenci dönem bitiminde okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliklerini planlayıp uygulayabilecek ve değerlendirebilecektir. Erken çocukluk dönemi uygun yaratıcı hareket, dans ve müzikli öykü yöntemlerini tanır. Sınıftaki çocukların gelişimsel özelliklerine uygun ritim, dans ve Orff yaklaşım yöntemlerini tespit eder. Öğrendiği yöntemleri kullanarak özgün etkinlik planları tasarlar. - Sınıfını bu alandaki etkinlik planına uygun olarak düzenler - Etkinlik sonunda yolunda gitmeyen durumları düzeltir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 5 10
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 25 25
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4