Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi | ECE 004 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde hareket gelişimi ve eğitimi için gerekli bilgi ve deneyimi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Çocukta motor gelişimi ve özellikleri; hareket becerilerinin ve fiziksel yeteneklerin gelişimi; oyun ve hareket arasındaki ilişki; yaşlara göre hareket gelişimi, hareket gelişimine yönelik eğitim ortam-larının planlanması; okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul Öncesi Dönem Çocuklarının hareket gelişimlerinin nasıl bir süreç izlediğini ve hangi dönemde hangi hareket becerilerini sergileyebildiklerini açıklayabilir. - Okul öncesi dönem çocuklarının motor gelişimlerinin kuramsal olarak anlatır - Okul öncesi dönem çocuklarının motor gelişim özelliklerini açıklar ve örnekler - Okul öncesi dönem çocuklarının bulunduğu hareket gelişim dönemini tanımlar - Okul öncesi dönem çocuklarının bulunduğu hareket gelişim dönemine özgü sergilemesi gereken hareket becerilerini anlatır | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Okul öncesi dönem çocuklarına uygun hareket etkinlikleri tasarlayabilir. - Hareket etkinliği planlamada uygun ortam özelliklerinin neler olduğunu listeler - Hareket etkinliği uygulanacak alanın uygunluğunu değerlendirir ve gerekli düzenlemeleri yapar - MEB Okul Öncesi Eğitim Programı’na uygun şekilde hareket etkinliği planlar - Planladığı hareket etkinliğine uygun değerlendirme yöntemlerini kullanır | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Okul öncesi dönem çocuklarına uygun hareket eğitim programı tasarlayıp uygulayabilir. - Genel gelişim ilkelerinin hareket eğitim programına nasıl yansıması gerektiğini açıklar - Hareket eğitim programı tasarlamaya ilişkin ilkeleri tanımlar - Hareket eğitim programına ilişkin dönemlik eğitim takvimi tasarlar | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin anlatılması ve kitapların tanıtılması | |
2 | Motor Gelişim ile ilgili temel kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Anne karnında ve 0-2 yaş arasında motor gelişim | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | fiziksel büyüme ve okul öncesi yıllarda motor gelişim | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Algısal motor gelişim ve motor beceri müdahaleleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Temel Hareket becerileri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | oyun ve hareket arasındaki ilişki | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Okul öncesi dönemde hareket eğitiminin amaçları ve çocuğun gelişimine katkıları, hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Yıl içi sınav | |
10 | Türkiye'de uygulanan hareket eğitimi programları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Dünyada uygulanan hareket eğitimi programları | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlamasında dikkat edilmesi gereken noktalar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Öğrencilerin okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlaması | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Öğrencilerin tasarladıkları hareket etkinliklerinin uygulanması ve değerlendirilmesi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çocuklarda Motor Gelişim (Prof. Dr. Dilara Sevimay Özer ve Prof. Dr. Kamil Özer); |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | ||||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | ||||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | ||||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | ||||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okul Öncesi Dönem Çocuklarının hareket gelişimlerinin nasıl bir süreç izlediğini ve hangi dönemde hangi hareket becerilerini sergileyebildiklerini açıklayabilir. - Okul öncesi dönem çocuklarının motor gelişimlerinin kuramsal olarak anlatır - Okul öncesi dönem çocuklarının motor gelişim özelliklerini açıklar ve örnekler - Okul öncesi dönem çocuklarının bulunduğu hareket gelişim dönemini tanımlar - Okul öncesi dönem çocuklarının bulunduğu hareket gelişim dönemine özgü sergilemesi gereken hareket becerilerini anlatır | ||||||||||||||
2 | Okul öncesi dönem çocuklarına uygun hareket etkinlikleri tasarlayabilir. - Hareket etkinliği planlamada uygun ortam özelliklerinin neler olduğunu listeler - Hareket etkinliği uygulanacak alanın uygunluğunu değerlendirir ve gerekli düzenlemeleri yapar - MEB Okul Öncesi Eğitim Programı’na uygun şekilde hareket etkinliği planlar - Planladığı hareket etkinliğine uygun değerlendirme yöntemlerini kullanır | ||||||||||||||
3 | Okul öncesi dönem çocuklarına uygun hareket eğitim programı tasarlayıp uygulayabilir. - Genel gelişim ilkelerinin hareket eğitim programına nasıl yansıması gerektiğini açıklar - Hareket eğitim programı tasarlamaya ilişkin ilkeleri tanımlar - Hareket eğitim programına ilişkin dönemlik eğitim takvimi tasarlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |