Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukta Davranış Yönetimi | ECE 003 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde davranış yönetimi ve olumlu davranış geliştirme konusunda bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocuklukta davranış yönetimi kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme yöntemlerini (ipuçları, pekiştireçler, ortam düzenleme, vb.) bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Erken çocuklukta davranış yönetiminde aile-öğretmen ve çevrenin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Olumlu davranış geliştirme için gerekli eğitsel düzenlemeleri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış ve Beyin | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Çocukta davranış yönetimini etkileyen faktörler | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Uyku problemleri | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Yeme bozuklukları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Korku problemleri | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | İnatçılık ve kıskançlık | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Saldırganlık | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Yıl içi sınav | |
9 | Davranış yönetme teknikleri | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Problem davranışların sağaltımı | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Problem davranışların sağaltımı | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Erken Çocukluk Sınıflarında Zorlayıcı Davranış Senaryoları ve Müdahale Yaklaşımları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Erken Çocukluk Sınıflarında Zorlayıcı Davranış Senaryoları ve Müdahale Yaklaşımları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Erken Çocukluk Sınıflarında Zorlayıcı Davranış Senaryoları ve Müdahale Yaklaşımları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu SABİS sistemi üzerinden sunulacaktır. |
Ders Kaynakları | Dilan Bayındır, Fatma Özge Ünsal, İbrahim Hakkı Acar (Ed). (2021). Erken Çocukluk Döneminde Çocuğun Davranışını Anlama ve Yönlendirme. Hedef Cs Yayın. Arzu Özyürek (2016). Çocuklarda Davranış Yönetimi. Vize Yayıncılık. Hasan Tutar (2018). Davranış Bilimleri. Seçkin Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | ||||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | X | |||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | X | |||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocuklukta davranış yönetimi kavramlarını tanımlar. | 5 | 5 | ||||||||||||
2 | Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme yöntemlerini (ipuçları, pekiştireçler, ortam düzenleme, vb.) bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
3 | Erken çocuklukta davranış yönetiminde aile-öğretmen ve çevrenin önemini açıklar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
4 | Olumlu davranış geliştirme için gerekli eğitsel düzenlemeleri yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 89 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |