Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Eğitimi ve Katılımı | ECE 001 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken çocukluk eğitiminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliğini, önemi, gerekli kılan etmenler, yararları, yasal dayanakları ve ilgili mevzuat, aile katılım çalışmaları, aile eğitimi ve destek programları, toplumsal bilinç oluşturmada etkili okul-aile-çevre ilişkileri, okul-aile katılımını kolaylaştırıcı yaklaşım ve tutumlar, okul-aile işbirliği ve aile katılım türleri-etkinlikleri, özel durumlarda uygulanacak bireysel program ve kriz yönetimiyle ilgili kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar; aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri; aile eğitimi modelleri; aile kuramları (Aile Sistem Kuramları, Sosyal İlişki Kuramı, Biyoekolojik Kuram, Yapısal İşlevsel Kuram); Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları; aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme; aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri); 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aile eğitimi modelleri ve aile kuramları | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Aile katılım çalışmaları | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | OBADER VE EBADER | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Aile eğitimi modelleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Aile kuramları (Aile Sistem Kuramları, Sosyal İlişki Kuramı, Biyoekolojik Kuram, Yapısal İşlevsel Kuram | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Ara sınav | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberinin incelenmesi (EBADER) | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınladığım indirilebilir ders notları. |
Ders Kaynakları | 1. Temel F. (2019). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Anı Yayınları 2. Bolat E. Yılmaz. (2017) Okul Öncesinde Aile Eğitimi ve Katılımı. Eğiten Kitap 3. Başaran,İ.E. (2010). Ana Babanın Eğitimi El Kitabı. Remzi Kitabevi. 4.Güler,T. (2010). Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık 5. Aksoy A.B. (2018). Aile Eğitimi ve Katılımı. Hedef CS yayıncılık ve Mühendislik 6. Arnas Y. A. (2016) AİLE EĞİTİMİ VE OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI. Vize Basın Yayım 7.Şahin, F. (2010). Anne Baba Eğitimi ve Okul Öncesi Aile Katılımı. Morpa Kültür Yayınları.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | X | |||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | ||||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Aile eğitimi modelleri ve aile kuramları | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
2 | Aile katılım çalışmaları | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | OBADER VE EBADER | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 8 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |