| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karakter ve Değer Eğitimi | ECE 401 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocuklukta karakter ve değer eğitimi konusunda temel bilgi, kavram ve özelliklerini öğrenerek uygulama becerisi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insa-ni-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ahlak felsefesi ile ilgili temel kavramları açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Ahlak gelişiminin özelliklerini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 3 | Karakter ve değer kavramlarının temel özelliklerini açıklar | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Karakter ve değerler eğitiminin temel özelliklerini kavrar | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Erken çocukluk eğitiminde değerlerin kazandırılması ile ilgili yaklaşımları bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Erken çocukluk eğitiminde karakter eğitimi yaklaşımlarını bilir | Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 7 | Erken çocukluk eğitiminde karakter ve değer eğitiminin değerlendirilmesi ile ilgili yöntemleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ahlak ile ilişkili kavramlar | |
| 2 | Ahlak felsefesinin temel özellikleri | |
| 3 | Psikolojide Ahlak gelişimi | |
| 4 | Karakter ve değer kavramları | |
| 5 | Değerler Eğitimi Yaklaşımları | |
| 6 | Karakter eğitiminin tarihi temelleri | |
| 7 | Karakter eğitimin felsefi temelleri | |
| 8 | Karakter eğitimin toplumsal temelleri | |
| 9 | Karakter eğitimin psikolojik temelleri | |
| 10 | Karakter eğitimi yaklaşımları | |
| 11 | Erken çocukluk eğitiminde değerlerin kazandırılması | |
| 12 | Erken çocukluk eğitiminde karakter eğitim yaklaşımları | |
| 13 | Karakter eğitiminde aile, okul ve öğretmenin rolleri. | |
| 14 | Erken çocukluk eğitiminde karakter ve değer eğitiminin değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ömeroğlu, E. (2020) Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi Teoriden Uygulamaya, Pegem Akademi Yayıncılık.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
| 3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
| 6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | X | |||||
| 7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
| 8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
| 10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | X | |||||
| 12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | X | |||||
| 13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ahlak felsefesi ile ilgili temel kavramları açıklar | |||||||||||||
| 2 | Ahlak gelişiminin özelliklerini açıklar | |||||||||||||
| 3 | Karakter ve değer kavramlarının temel özelliklerini açıklar | |||||||||||||
| 4 | Karakter ve değerler eğitiminin temel özelliklerini kavrar | |||||||||||||
| 5 | Erken çocukluk eğitiminde değerlerin kazandırılması ile ilgili yaklaşımları bilir | |||||||||||||
| 6 | Erken çocukluk eğitiminde karakter eğitimi yaklaşımlarını bilir | |||||||||||||
| 7 | Erken çocukluk eğitiminde karakter ve değer eğitiminin değerlendirilmesi ile ilgili yöntemleri açıklar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 2 | 33 | 66 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 76 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||