Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karakter ve Değer Eğitimi ECE 401 7 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocuklukta karakter ve değer eğitimi konusunda temel bilgi, kavram ve özelliklerini öğrenerek uygulama becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insa-ni-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ahlak felsefesi ile ilgili temel kavramları açıklar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Ahlak gelişiminin özelliklerini açıklar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım,
3 Karakter ve değer kavramlarının temel özelliklerini açıklar Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Karakter ve değerler eğitiminin temel özelliklerini kavrar Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Erken çocukluk eğitiminde değerlerin kazandırılması ile ilgili yaklaşımları bilir Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Erken çocukluk eğitiminde karakter eğitimi yaklaşımlarını bilir Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
7 Erken çocukluk eğitiminde karakter ve değer eğitiminin değerlendirilmesi ile ilgili yöntemleri açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ahlak ile ilişkili kavramlar
2 Ahlak felsefesinin temel özellikleri
3 Psikolojide Ahlak gelişimi
4 Karakter ve değer kavramları
5 Değerler Eğitimi Yaklaşımları
6 Karakter eğitiminin tarihi temelleri
7 Karakter eğitimin felsefi temelleri
8 Karakter eğitimin toplumsal temelleri
9 Karakter eğitimin psikolojik temelleri
10 Karakter eğitimi yaklaşımları
11 Erken çocukluk eğitiminde değerlerin kazandırılması
12 Erken çocukluk eğitiminde karakter eğitim yaklaşımları
13 Karakter eğitiminde aile, okul ve öğretmenin rolleri.
14 Erken çocukluk eğitiminde karakter ve değer eğitiminin değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ömeroğlu, E. (2020) Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi Teoriden Uygulamaya, Pegem Akademi Yayıncılık.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. X
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. X
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. X
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. X
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. X
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. X
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. X
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. X
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. X
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Ahlak felsefesi ile ilgili temel kavramları açıklar
2 Ahlak gelişiminin özelliklerini açıklar
3 Karakter ve değer kavramlarının temel özelliklerini açıklar
4 Karakter ve değerler eğitiminin temel özelliklerini kavrar
5 Erken çocukluk eğitiminde değerlerin kazandırılması ile ilgili yaklaşımları bilir
6 Erken çocukluk eğitiminde karakter eğitimi yaklaşımlarını bilir
7 Erken çocukluk eğitiminde karakter ve değer eğitiminin değerlendirilmesi ile ilgili yöntemleri açıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 2 33 66
Kısa Sınav 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 76
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,04
Dersin AKTS Kredisi 3