Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması II | ECE 404 | 8 | 2 + 6 | 5 | 15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, öğretmen adaylarına derslerde kazanmış oldukları bilgi ve becerilerini gerçek bir okul öncesi eğitim ortamında, alanında deneyimli öğretmenlerin rehberliğinde; birlikte çalışma ve işbirliği yapma, çocukları tanıma ve iletişim kurma, çocukların gelişim özelliklerine uygun planlamalar yapma, eğitim ortamı hazırlama ve etkinlikler gerçekleştirme ve uygulamalar yoluyla öğretmenlik deneyimini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Erken Çocukluk Döneminde; resmi-özel okulöncesi eğitim kurumlarında, yıllık, günlük plan hazırlama ve değerlendirme, eğitim ortamlarının donanım ve materyal açısından düzenlenmesi, aile katılım etkinlikleri ve ev ziyaretlerinin düzenlenmesi, çocuğun gelişiminin değerlendirilmesi, öğretmenin öz değerlendirmesi, istenmeyen davranışlar ve bu davranışlara yönelik uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan tüm etkinlikleri adlandırır. | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Rol Oynama, Proje, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
2 | Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurum anasınıfı öğretmeninin yıllık-günlük plan ve bileşenlerini ile iş akışını yorumlar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Proje, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
3 | Uygulama anasınıfı öğretmeninin rehberliğinde yıllık plan hazırlayarak uygular. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Proje, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
4 | Uygulama anasınıfı öğretmeni ile rehber öğretim elemanının denetiminde hazırladığı ve uyguladığı planı birlikte değerlendirerek analiz eder. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Proje, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
5 | Uygulama anasınıfında bir tam günlük plan uygulamasını rehber öğretmen ve öğretim elemanının değerlendirme ve düzeltmeleri doğrultusunda geliştirir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Proje, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
6 | Uygulama anasınıfının aile katılım etkinlikleri ve çevre işbirliği çalışmalarını organize eder. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Proje, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
7 | Uygulama anasınıfındaki çocuk/ların etkinlik sırasındaki gelişim özelliklerini ve öğretmen adayı olarak dönem boyu kendini değerlendirir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Proje, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okulda İlk Gün ve Fiziksel Ortamının Gözlenmesi | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
2 | Uygulama Öğretmeninin Bir Gününün İncelenmesi | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
3 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
4 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
5 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
6 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
7 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
8 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
9 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
10 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
11 | Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planları Hazırlama ve Uygulama | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
12 | İstenmeyen Davranışları Yönetme ve Öz değerlendirme Formu Doldurulması | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
13 | Genel Değerlendirme | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
14 | Genel Değerlendirme | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | ||||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | X | |||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan tüm etkinlikleri adlandırır. | ||||||||||||||
2 | Erken çocukluk döneminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurum anasınıfı öğretmeninin yıllık-günlük plan ve bileşenlerini ile iş akışını yorumlar. | ||||||||||||||
3 | Uygulama anasınıfı öğretmeninin rehberliğinde yıllık plan hazırlayarak uygular. | ||||||||||||||
4 | Uygulama anasınıfı öğretmeni ile rehber öğretim elemanının denetiminde hazırladığı ve uyguladığı planı birlikte değerlendirerek analiz eder. | ||||||||||||||
5 | Uygulama anasınıfında bir tam günlük plan uygulamasını rehber öğretmen ve öğretim elemanının değerlendirme ve düzeltmeleri doğrultusunda geliştirir. | ||||||||||||||
6 | Uygulama anasınıfının aile katılım etkinlikleri ve çevre işbirliği çalışmalarını organize eder. | ||||||||||||||
7 | Uygulama anasınıfındaki çocuk/ların etkinlik sırasındaki gelişim özelliklerini ve öğretmen adayı olarak dönem boyu kendini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 15 | 210 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Ödev | 2 | 30 | 60 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 30 | 60 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |