Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi ECE 302 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ile ilgili temel kavramları ve teorik bilgi ile uygulamaları bilen ve çocuklara çevre bilincinin kazandırılması konusunda temel bilgi ve becerileri öğrenerek uygulayabilmektir.

Dersin İçeriği

Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; okul öncesi dönemde çevre eğitimi; okul öncesi dönem çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama (doğada yaşayan canlılar, bitkiler, hava, toprak, su, geri dönüşüm, enerji tasarrufu, çevre kirliliği, doğal afetler vb.).

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevreye yönelik kavramları bilir.; Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
2 Çevre eğitiminin önemini bilir.; Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Okulöncesi dönem çocuklar için çevreye yönelik etkinlik planlar.; Örnek Olay, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevrenin tanımı
2 Çevre ve çevre kirliliği kavramları
3 Çevre kirliliğine neden olan etkenler
4 Çevre eğitiminin temel esasları
5 Çevre eğitiminde dikkat edilecek ilkeler
6 Okulöncesi dönemde çevre eğitiminin önemi
7 Okulöncesi dönemde çevre eğitiminin temel ilkeleri
8 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
9 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
10 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
11 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
12 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
13 Okulöncesi dönem çocuklar için çevre eğitimi etkinlikleri planlama
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Başal, H. A. (2005). Çocuklar İçin Uygulamalı Çevre Eğitimi. İstanbul: Morpa.

Önder, A ve H. Gülay (20119 Okulöncesi Dönemde Çevre Eğitimi; Sürdürülebilir Gelişim İçin, Nobel Yayınları

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. X
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. X
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. X
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. X
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. X
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. X
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. X
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. X
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. X
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Çevreye yönelik kavramları bilir.; 4 3 5 4 4 3 4 3 4 5 4 3 4
2 Çevre eğitiminin önemini bilir.; 5 4 4 5 4 3 4 4 3 4 5 4 3
3 Okulöncesi dönem çocuklar için çevreye yönelik etkinlik planlar.; 5 4 3 4 5 4 4 5 4 3 4 3 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 2 4 8
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5