Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi | SNE 009 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Çocuk Psikolojisi |
|
Önerilen Seçmeli Dersler | Çocuk Psikolojisi |
|
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Seçmeli | |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN | |
Dersi Verenler | ||
Dersin Yardımcıları | ||
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı |
|
|
Dersin İçeriği | Risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar, sektörlere bağlı çalışan çocuklar, parçalanmış aile çocukları, korunmaya muhtaç çocuklar, suça yönelmiş çocuklar, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar, gelişimsel açıdan risk altındaki çocuklar, elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocuklar ve özellikleri, eğitimlerindeki kritik unsurlar, alınabilecek önlemler, risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan projeler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Risk altındaki çocuklara yönelik temel kavramları bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Risk altındaki çocuklara yönelik yaklaşımları bilir. | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Risk altındaki çocuklara korumaya yönelik önlemleri uygulayabilir. | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; | Clemens Bartollas , Frank Schmalleger (2017). Çocuk Suçluluğu. Ankara: Nobel. |
2 | Risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; | Clemens Bartollas , Frank Schmalleger (2017). Çocuk Suçluluğu. Ankara: Nobel. |
3 | Risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; | Clemens Bartollas , Frank Schmalleger (2017). Çocuk Suçluluğu. Ankara: Nobel. |
4 | Risk nedenleri: eğitim olanaklarından yararlanamama, ailesel ve ekonomik sağlıkla ilgili nedenler, | Adler, A. (2019). Sorunlu Okul Çocuğu. İstanbul: Say |
5 | Dünyada ve Türkiye deki risk altındaki çocukların durumu | Adler, A. (2019). Sorunlu Okul Çocuğu. İstanbul: Say |
6 | Çocukları riskten koruma ve önlemeye yönelik faaliyetler | Clemens Bartollas , Frank Schmalleger (2017). Çocuk Suçluluğu. Ankara: Nobel. |
7 | Sokak çocukları ve çocukların suça itilmesi | Beunocier, J.D. (2015). Sokak Çocukları. İstanbul: Ezr |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çocuk işçiliği | Komisyon (2006). Çocuk İşçiler. İstanbul: İstanbul Barosu |
10 | İhmal edilmiş ve istismara uğramış çocuklar | Polat, O. (2006). Çocuk İstismarı. İstanbul: Seçkin |
11 | Korunmaya muhtaç çocuklar | Akandere, A. ve O. Dalda (2017). Türkiye'de Korunmaya Muhtaç Çocuklar ve Eğitimi. İstanbul: Eğiten |
12 | Dezavantajlı çocuklar | Adler, A. (2019). Sorunlu Okul Çocuğu. İstanbul: Say |
13 | Risk grupları ve sivil toplumsal kurumlar | Adler, A. (2019). Sorunlu Okul Çocuğu. İstanbul: Say |
14 | Riskli çocuklara yönelik bireysel ve toplumsal proje ve çalışmalar. | Adler, A. (2019). Sorunlu Okul Çocuğu. İstanbul: Say |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Adler, A. (2019). Sorunlu Okul Çocuğu. İstanbul: Say Clemens Bartollas , Frank Schmalleger (2017). Çocuk Suçluluğu. Ankara: Nobel. Yörükoğlu, A. (1997). Değişen Toplumda Aile ve Çocuk - Atalay Yörükoğlu. İstanbul: Özgür
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Risk altındaki çocuklara yönelik temel kavramları bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
2 | Risk altındaki çocuklara yönelik yaklaşımları bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
3 | Risk altındaki çocuklara korumaya yönelik önlemleri uygulayabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |