Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Psikolojisi | SNE 003 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Seçmeli | |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN, | |
Dersin Yardımcıları | ||
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının çocuk psikolojisinin gereğini ve önemini kavramalarını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Öğretmen adayları, çocukların psikolojik sağlıklarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | 2. Öğretmen adayları çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyebilecek temel faktörleri tanır ve sınıflandırabilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | 3. Öğretmen adayları çocukların duygu, düşünce ve davranış problemlerini belirlemeye yönelik teknikleri uygulayabilir. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
2 | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
3 | Doğum öncesi gelişim. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
4 | Doğum ve erken bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; Fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul. |
5 | ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul. |
6 | ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul. |
7 | Son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul. |
8 | Sınav | Ara sınav |
9 | Son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul. |
10 | Son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; fiziksel, algısal, bilişsel, kişilik ve dil gelişimi. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul. |
11 | Kişilik ve sosyal gelişim. Çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul. |
12 | Özel gereksinimleri olan çocuklar. | Yavuzer, H. (2000). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
13 | Çocukları tanıma teknikleri. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
14 | Dersi genel değerlendirme. | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Yörükoğlu, A. (1993). Çocuk Ruh Sağlığı Bee, H. & D. Boyd (2009). Çocuk Gelişi Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs
Bee, H. & D. Boyd (2009). Çocuk Gelişi Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs
|
Ders Kaynakları | Yavuzer, H. (1993). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Yörükoğlu, A. (1993). Çocuk Ruh Sağlığı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1. Öğretmen adayları, çocukların psikolojik sağlıklarını bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
2 | 2. Öğretmen adayları çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyebilecek temel faktörleri tanır ve sınıflandırabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
3 | 3. Öğretmen adayları çocukların duygu, düşünce ve davranış problemlerini belirlemeye yönelik teknikleri uygulayabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 16 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |