Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karakter ve Değer Eğitimi | SNE 400 | 8 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elife Nur Saydam |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının değerler eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımaları, değer kavramını farklı disiplinlerin bakış açısı ile değerlendirebilmeleri, değerler eğitiminin önemini, gerekliliğini ve kapsamını anlamaları, sınıfta, okulda ve okul dışında etkili bir değerler eğitimi için uygulanabilecek stratejiler ile ilgili bilgi sahibi olmaları, farklı değerler eğitimi yaklaşımları ve sınıf içi değerler eğitimi uygulamaları konularında beceri kazanmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/ değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değerler eğitimi ile ilgili temel kavramları bilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İlkokulda değerler eğitiminin önemi ve gerekliliğini kavrar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Değer öğretimi ile ilgili farklı yaklaşımları tanır ve uygular. | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Değerler eğitimi ile ilgili sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler tasarlar. | Problem Çözme, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel tanıtım ve değerler eğitimine giriş | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Değerler eğitimi ile ilgili temel kavramlar (Değer kavramı, değerlerin kaynakları ve sınıflandırılması) | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Değerler eğitimi ile ilgili temel kavramlar (Ahlak, ahlaki karar, ahlaki eylem, karakter, mizaç) | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Değerler eğitiminin tanımı, amacı, önemi ve gerekliliği | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Değerler eğitiminde aile, çevre ve okul | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Değer kazanma süreci, okulda ve sınıfta değer kazanımı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Türkiye’de ve Dünyada Değerler Eğitimi Uygulamaları ve Araştırmaları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Değerler eğitimine ilişkin farklı yaklaşımlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Ara sınav | |
10 | Değerler eğitimine ilişkin farklı yaklaşımlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | İlkokul ders programları ve değerler eğitimi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Farklı derslere ilişkin değer eğitimi planlamaları ve uygulama | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Farklı derslere ilişkin değer eğitimi planlamaları ve uygulama | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Farklı derslere ilişkin değer eğitimi planlamaları ve uygulama | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Akbaş, O. (2008a). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 16, 9-27. Lickona, T. (1991). Educating for character:How our schools can teach respect and responsibility. Bantarn Books. R. Turan, K. Ulusoy (Eds). (2014). Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi. Ankara:Pegem A Akademi. Aktepe, V. ve Gündüz,M (Eds). (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara:Pegem A Akademi.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Değerler eğitimi ile ilgili temel kavramları bilir | |||||||||||||||
2 | İlkokulda değerler eğitiminin önemi ve gerekliliğini kavrar. | |||||||||||||||
3 | Değer öğretimi ile ilgili farklı yaklaşımları tanır ve uygular. | |||||||||||||||
4 | Değerler eğitimi ile ilgili sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |