Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müzik Öğretimi SNE 401 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü ERDEM ÖZBAĞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ATAKAN MEŞEKIRAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Notaları ve enstrümanları kullanarak öğrencilere müzik bilgisi kazandırabilme. 

Dersin İçeriği

Müzik öğretim yöntem ve teknikleri, nota öğretimi teknikleri, ritm ve melodiden yararlanarak orf çalgılarıyla çocuklar için şarkıların düzenlenmesi, çalgının şarkı öğretiminde etkili kullanımı, oyun, müzik, dans, drama ve konuşma ilişkisi, müzik-estetik ilişkisi ile müziksel beğeninin geliştirilmesi, müzik dersi etkinliklerinin diğer disiplinlerle ilişkilendirilmesi, İlköğretim müzik programı ile ilgili etkinlik uygulamaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuklara uygun şarkıları öğrenir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Çocuklara şarkı öğretim yöntem ve tekniklerine örnekler verir. Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
3 eğitim etkinliklerinde müziğin önemini açıklar Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müziğin tarihsel gelişimi
2 İlköğretimde müziğin önemi ve amacı
3 Çocuklara uygun şarkı seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar
4 Müziği değişik materyallerle öğretme yöntemleri
5 Müzikte ölçüler
6 Müzikte ritm ögesi, ezgi ve özellikleri
7 İlköğretim düzeyindeki çocuk şarkılarının özellikleri
8 Çocuklarda ses dönemleri
9 Arasınav
10 Tartım çalışmaları
11 Nota çalışmaları
12 Oyunlu çocuk müziği örnekleri
13 Sayışma, tekerleme, ninni ve okul şarkıları
14 Bir oktav ses ve seslerin flüt ile öğretilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Nilgün Sazak ders notları

Ders Kaynakları

Müzik 2 (Prof. Dr. Salih AKKAŞ)
Müzik (Rahmiye ALTINOK)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Çocuklara uygun şarkıları öğrenir
2 Çocuklara şarkı öğretim yöntem ve tekniklerine örnekler verir.
3 eğitim etkinliklerinde müziğin önemini açıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 2 20 40
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4