Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlkokulda Temel Fen Bilimleri | SNE 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİME BALKAN KIYICI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fen bilimleri ile ilgili temel kavramlar ve tarihi gelişimi hakkında bilgi kazandırmak. Günlük hayatta karşılaşılan olaylar ile fen konuları arasındaki bağlantıyı kurarak etrafında olan olaylara bilimsel bir pencereden bakabilme becerisi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Doğa/fen bilimlerinin konusu ve ilkeleri, fen biliminin temel kavramları, fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri, tarihi gelişimi, fen bilimleri öğretiminin amaçları, ilkokul programında yer alan fen bilimleri konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri ve günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanları.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fen biliminin temel kavramları, tarihi gelişimini bilir ve diğer bilimler arasındaki yerini yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | fen eğitiminde temel kavramları kavrar | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | lkokul programında yer alan fen bilimleri konuların günlük hayattaki karşılıkları bilir, günlük hayatta fenin yerini tartışır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Fen bilimleri konuları ile günlük hayattaki kullanım alanlarını ilişkilendirebilir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğa/fen bilimlerinin konusu ve ilkeleri | 1,2 |
2 | Fen biliminin temel kavramları | 1,2 |
3 | Fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri | 1,2 |
4 | Fen bilimlerinin tarihi gelişimi | 1,2 |
5 | Fen bilimleri öğretiminin amaçları | 1,2,3 |
6 | İlkokul programında yer alan fen bilimleri konularına ilişkin genel bilgiler | 1,3 |
7 | İlkokul programında yer alan fen bilimleri konularının özellikleri | 1,3 |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlkokul programında yer alan fen bilimleri konuların günlük hayattaki karşılıkları | 4,5,6 |
10 | İlkokul programında yer alan fen bilimleri konuların günlük hayattaki karşılıkları | 4,5,6 |
11 | İlkokul programında yer alan fen bilimleri konuların günlük hayattaki karşılıkları | 4,5,6 |
12 | İlkokul programında yer alan fen bilimleri konuların günlük hayattaki karşılıkları | 4,5,6 |
13 | İlkokul programında yer alan fen bilimleri konuların günlük hayattaki kullanım alanları | 4,6 |
14 | İlkokul programında yer alan fen bilimleri konuların günlük hayattaki kullanım alanları | 4,6 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Öztuna Kaplan, A. (2019). İlkokulda Temel Fen Bilimleri. Ankara: Nobel 2. Çepni, S. (2017). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Pegem A. Ankara. 2. Bahar, M. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Pegem A, Ankara. 3. MEB (2018). İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (3-8. Sınıflar) 4. Tübitak Popüler Bilim Dergileri (Meraklı Minik, Bilim ve Çocuk) 5. MEB (2017). Fen Bilimleri Ders kitabı, 3-4. Sınıflar 6. Edom, H.,Butterfıeld, M., Heddle, R. ve Unwin,M.(2006).Deneylerle Bilim 1. Kitap, TÜBİTAK |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fen biliminin temel kavramları, tarihi gelişimini bilir ve diğer bilimler arasındaki yerini yorumlar. | |||||||||||||||
2 | fen eğitiminde temel kavramları kavrar | |||||||||||||||
3 | lkokul programında yer alan fen bilimleri konuların günlük hayattaki karşılıkları bilir, günlük hayatta fenin yerini tartışır. | |||||||||||||||
4 | Fen bilimleri konuları ile günlük hayattaki kullanım alanlarını ilişkilendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |