| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çevre Eğitimi | SNE 100 | 2 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
|
| Önerilen Seçmeli Dersler | ||
| Dersin Dili | Türkçe | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | |
| Dersin Türü | Zorunlu | |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ | |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ, | |
| Dersin Yardımcıları | ||
| Dersin Kategorisi | Diğer | |
| Dersin Amacı | Çevre konusunu ve sorunlarını çeşitli açılardan inceleyerek konuyla ilgili temel kavramları öğrenme, duyarlılık ve yorumlayabilme becerisini kazandırmak. Ekoloji bilimi ile ilgili temel bilgileri ve kavramları açıklayabilmek ve örnekler verebilmek |
|
| Dersin İçeriği |
|
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çevre bilimini tanımlar.Çevre biliminin tarihsel gelişimini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 2 | İnsan - Çevre, Tarım-çevre etkileşimini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 3 | Yerel çevre sorunlarını, çevreyi kirleten sanayileri betimler,tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 4 | Hava, su, toprak ve gürültü kirliliklerini açıklar, çözümlerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 5 | Ekoloji, ekosistemleri tanımlar. Üretici , tüketici ve ayrıştırıcıları açıklar. Element döngülerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 6 | Flora, Fauna ve Büyük Ekosistemleri tanımlayıp, açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 7 | Biyoçeşitliliği, endemizmi tanımlar, yurdumuzun biyoçeşitliliğini tartışır. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çevre kavramı: Çevre biliminin tarihsel gelişimi | |
| 2 | Çevre ve İnsan, Çevre Sorunları | |
| 3 | Su Kirliliği, Hava Kirliliği | |
| 4 | Toprak Kirliliği, Gürültü, Ses ve Radyoaktif Kirlilik | |
| 5 | Ekoloji ve Ekosistemlerde üretici, tüketici ve ayrıştırıcı ilişkileri, element döngüleri. | |
| 6 | Ekoloji ve madde Döngüleri | |
| 7 | Biyolojik çeşitlilik ve Türkiyedeki durum: Flora ve Fauna ve Endemizm | |
| 8 | Çevre eğitimi | |
| 9 | Çevre eğitimi | |
| 10 | Çevre eğitimi | |
| 11 | Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri, Sürdürülebilir kalkınma ve çevre | |
| 12 | Çevre mevzuatı, Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri, Sürdürülebilir kalkınma ve çevre | |
| 13 | Alternatif Çevre Yaklaşımları | |
| 14 | Uluslararası Çevre Sözleşmeleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] ; Çevre Bilimi, Yıldız, Kazım; Sipahioğlu, Şengül; Yıldız, Mehmet Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2009, [2] Çevre Eğitimi: Türkiye Çevre Vakfı Yayını, ,Ankara,2007. [3] Çevre Bilimi ve Eğitimi., Yıldız, Kazım; Sipahioğlu, Şengül; Yıldız, Mehmet Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2008. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
| 4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
| 5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
| 8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
| 9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
| 12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
| 13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
| 14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
| 15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çevre bilimini tanımlar.Çevre biliminin tarihsel gelişimini anlatır. | 0 | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 | 1 | 0 | 4 | 1 | 4 | 0 | 2 | 0 | 0 |
| 2 | İnsan - Çevre, Tarım-çevre etkileşimini tartışır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 1 | 0 | 4 | 0 | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 |
| 3 | Yerel çevre sorunlarını, çevreyi kirleten sanayileri betimler,tartışır. | 0 | 4 | 3 | 0 | 4 | 4 | 0 | 0 | 2 | 0 | 3 | 1 | 4 | 0 | 0 |
| 4 | Hava, su, toprak ve gürültü kirliliklerini açıklar, çözümlerini tartışır. | 0 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 2 | 4 | 0 | 0 |
| 5 | Ekoloji, ekosistemleri tanımlar. Üretici , tüketici ve ayrıştırıcıları açıklar. Element döngülerini açıklar | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 3 | 0 | 4 | 0 | 0 |
| 6 | Flora, Fauna ve Büyük Ekosistemleri tanımlayıp, açıklar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 4 | 0 | 0 |
| 7 | Biyoçeşitliliği, endemizmi tanımlar, yurdumuzun biyoçeşitliliğini tartışır. | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 3 | 3 | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||