Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seçmeli Iv: Gençlik Sorunları Semineri | RPD 431 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI REHBERLİKTE PROGRAM GELİŞTİRME DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EYÜP ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS Arş. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ergen ve gençlerin karşılaştığı sorunları ve çözüm alternatiflerini bilmelerine ve önleyici çalışmalar konusunda planlar tartışmalarına ve hazırlamalarına yardım etmek |
Dersin İçeriği | Ergen ve gençlerin karşılaştığı sorunlar, puberte, sağlık ve biyolojik temeller, ergen ve gençlere stresle başa çıkma yöntemleri Olumlu benlik kavramı gelişimine etki eden etkenler Benlik, kimlik, duygu ve kişilik gelişimine yönelik önleyici çalışmaları planlar Ahlaki gelişim, değerler ve dinle ilişkili bakış açıları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kişisel Gelişme, Benlik Kavramı ve Ahlaki Gelişme kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ergenlikte İlgiler ve Mesleğe Yöneltmeyi etkileyen faktörleri yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kuşak Çatışması ile ilgili problemlere çözüm önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Cinsel eğitimin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Bağımlılık yapan maddeleri analiz eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Ergenlik Döneminde yaşanan problemlere çözüm önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | Gençlere yönelik yetişkin davranışlarının nasıl olması gerektiğini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | Gençlik döneminin yaş sınırlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, ergenliğe tarihsel bakış açısı | |
2 | Puberte, sağlık ve biyolojik temeller | |
3 | Beyin ve bilişsel gelişim | |
4 | Benlik, kimlik, duygu ve kişilik | |
5 | Cinsel Gelişme, Cinsel Eğitim ve Üreme Sağlığı | |
6 | Ergenlikte Sosyal ve Duygusal Gelişme | |
7 | Ahlaki gelişim, değerler ve din | |
8 | Kişisel Gelişme, Benlik Kavramı ve Ahlaki Gelişme | |
9 | Akranlar, romantik ilişkiler ve yaşam tarzları | |
10 | Kuşak Çatışması ve Gencin Sorunları | |
11 | Başarı, çalışma ve kariyerler | |
12 | Alışkanlık ve Bağımlılık Yapan Maddeler | |
13 | Ruh Hastalıkları, İntiharlar ve Ruh Sağlığı | |
14 | Ergenlik Döneminde Sapan Davranışlar ve Suçluluk |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | SANTROCK, J.W. Ergenlik. Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012 KULAKSIZOĞLU, Adnan. Ergenlik Psikolojisi İstanbul, Remzi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken mevcut toplumsal yapı ve kültürel dinamiklerin farkındadır. | X | |||||
2 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alan terminolojisini anadilin dil bilgisi kurallarına sadık kalarak kullanır. | ||||||
3 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili duygu, düşünce ve olguları her türlü kültürel ve sosyal bağlamda ifade edebilecek dilsel etkileşimde bulunur | X | |||||
4 | Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanların ihtiyaçlarını belirleyebilecek dilsel etkileşimde bulunur. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
6 | Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanlar ile olumlu kabul çerçevesinde iletişim kurar. | X | |||||
7 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanıyla ilgili araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve her birini açıklar. | X | |||||
8 | Mesleki danışmalık yardım sürecinde kullanılacak ölçme araçlarını amaçına uygun kullanır. | ||||||
9 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile ilgili elde ettiği araştırma sonuçlarını amaca uygun şekilde yorumlar. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek dijital kaynakları bilir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek dijital kaynakları amaçları doğrultusunda etkin kullanır. | ||||||
12 | Çeşitli iletişim araçlarını kullanarak rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili bilgi, görüş ve önerilerini etkili şekilde ifade eder. | ||||||
13 | Danışanlarının ihtiyaçlarına göre karar vererek bireysel ve grupla psikolojik danışma oturumlarını planlar. | ||||||
14 | Danışana ve duruma özgü koşulları psikolojik danışma sürecini planlarken dikkate alır. | ||||||
15 | Hizmet verdiği kurumun değişen ihtiyaçlarına uygun önleyici rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini gerçekleştirir. | ||||||
16 | Danışanlarının ihtiyaçlarına göre karar vererek bireysel ve grupla psikolojik danışma oturumlarını yürütür ve sonlandırır. | ||||||
17 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sosyal kaynaklarıından destek talep eder. | ||||||
18 | Okul rehberlik ve psikolojik hizmetlerinin kapsamını bilir ve bu kapsam çerçevesinde okul paydaşlarına hizmet sunar. | ||||||
19 | Gelişim, öğrenme ve kişilik kuramlarını referans alarak danışanların problemlerini bilimsel bir bakış ile çerçevelendirir. | ||||||
20 | Ulusal ya da yerel çapta meydana gelebilecek travmatik olaylar sonrasında, sosyal sorumluluk çerçevesinde psikolojik danışma yardımı sunar. | ||||||
21 | Psikolojik yardım sürecini yürütürken manevi ve evrensel değerleri gözetir. | ||||||
22 | Rehberlik hizmetlerini etkili yürütebilmek için öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. | ||||||
23 | Çeşitli uyum bozukluklarına sahip öğrencilerin tespit edilmesi, müdahale planının geliştirilmesi, uygulama ve izleme süreçlerini gerçekleştirir. | ||||||
24 | Bireysel ve grupla psikolojik danışma yapabilme becerisini bireysel ve sosyal koşulları dikkate alarak bireye özgü uygun danışma oturumlarını planlar. | ||||||
25 | Bireysel ve grupla psikolojik danışma yaparken bireysel ve sosyal koşulları dikkate alarak bireye özgü uygun danışma oturumlarını başlatır, sürdürür ve sonlandırır. | ||||||
26 | Yaşam dönemlerinde ortaya çıkabilecek gelişimsel krizlerin sağaltımına yönelik bir rehberlik programını uygular. | ||||||
27 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanının etik ilkerine sadık kalarak olumlu kabul çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır | ||||||
28 | Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip danışanların ihtiyaçlarını dikkate alarak grupla ya da bireysel psikolojik danışma gerçekleştirir. | ||||||
29 | Demokratik ve aktif katılım kararlılığına sahip bir şekilde sosyal yaşama dahil olur. | ||||||
30 | Mesleki etik ilkelere riayet ederek farklı kültürel bağlamlara sahip danışanlara uygun psikolojik danışma oturumlarını başlatır, sürdürür ve sonlandırır. | ||||||
31 | İnsan ilişkileri ve iletişimin temel ilkelerine uygun mesleki tutum geliştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kişisel Gelişme, Benlik Kavramı ve Ahlaki Gelişme kavramlarını açıklar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Ergenlikte İlgiler ve Mesleğe Yöneltmeyi etkileyen faktörleri yorumlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Kuşak Çatışması ile ilgili problemlere çözüm önerir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Cinsel eğitimin önemini açıklar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Bağımlılık yapan maddeleri analiz eder. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Ergenlik Döneminde yaşanan problemlere çözüm önerir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Gençlere yönelik yetişkin davranışlarının nasıl olması gerektiğini tartışır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Gençlik döneminin yaş sınırlarını tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |