Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Deneyimi | BTE 304 | 6 | 1 + 4 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenme ve öğretim ortamında okul içi çalışmaları öğrenmek,kavramak ve yorumlamak. |
Dersin İçeriği | Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul içinde bir öğretmenin yaşantısını öğrenir,öğrenci yaşantılarını gözlemler, öğretimdeki girdilerin eğitimsel gelişmeye katkısını gözlemler. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
2 | Eğitim ve öğretimle ilgili yasa, tüzük ve yönetmeliklerin işlerliğini gözlemler ve yorumlar. | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Öğretmenlik mesleğine yönelik yaşantılar deneyimler. Okul ve sınıf içi çalışmalardaki yöntem, teknik ve stratejileri kavrar | Problem Çözme, Anlatım, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, | |
4 | Okuldaki eğitimle toplumsal gelişimi arasındaki ilişkileri kurar. | Eğitsel Oyun, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Okul organizasyonu ve müdürün çalışmalarındaki yasal işlemlerin gerçekleştirilmesini gözlemler, aksayan yönlere öneri getirir. | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
6 | Okul organizasyonu ve okulun yetkilerini çağdaş eğitim gözüyle değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretmenin bir okuldaki bir gününü gözlemleme, | Gözlem Tekniklerini kullanmak |
2 | Öğrencinin bir okuldaki bir gününü gözlemleme, | Gözlem Tekniklerini kullanmak |
3 | Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, İzlemek ve öğrenmek | Gözlem Tekniklerini kullanmak |
4 | Ders uygulamasında öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemlemek ve öğrenmek | Gözlem Tekniklerini kullanmak |
5 | Derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemlemek öğrenmek. | Gözlem Tekniklerini kullanmak |
6 | Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, | Gözlem Tekniklerini kullanmak |
7 | Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme | Uygulamaların analizi ve sentezi |
8 | Okulun örgüt yapısını gözlemler | Gözlem Tekniklerini kullanmak |
9 | ARASINAV | Gözlem Tekniklerini kullanmak |
10 | Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını inceler | Gözlem Tekniklerini kullanmak |
11 | Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceler | Gözlem Tekniklerini kullanmak |
12 | Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlar | Gözlem Tekniklerini kullanmak |
13 | Öğretmen ve öğrenci sorunlarına yönelik anketler düzenler ve değerlendirir | Gözlem Tekniklerini kullanmak |
14 | Okul deneyimi dersinin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Efe, R., Maskan, A.K., Gönen, S., Hevedanlı, M.(2008). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Anı Yayıncılık. |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Okul içinde bir öğretmenin yaşantısını öğrenir,öğrenci yaşantılarını gözlemler, öğretimdeki girdilerin eğitimsel gelişmeye katkısını gözlemler. |
2 | Eğitim ve öğretimle ilgili yasa, tüzük ve yönetmeliklerin işlerliğini gözlemler ve yorumlar. |
3 | Öğretmenlik mesleğine yönelik yaşantılar deneyimler. Okul ve sınıf içi çalışmalardaki yöntem, teknik ve stratejileri kavrar |
4 | Okuldaki eğitimle toplumsal gelişimi arasındaki ilişkileri kurar. |
5 | Okul organizasyonu ve müdürün çalışmalarındaki yasal işlemlerin gerçekleştirilmesini gözlemler, aksayan yönlere öneri getirir. |
6 | Okul organizasyonu ve okulun yetkilerini çağdaş eğitim gözüyle değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 25 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 244 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |