Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seçmeli Iv (Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu) | BTE 408 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özlem CANAN GÜNGÖREN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin derslerine hem teknolojiyi adapte ederek öğrenmeleri hem de ileride mesleki yaşamlarında öğrencilerine daha etkili bir öğrenme ortamının nasıl tasarımlanabileceğine ilişkin rehberlik yapabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Eğitimde, Öğretimde Teknoloji Entegrasyonu Kavramı, Öğrenme Nesneleri: Tasarım ve Geliştirme, Kuramdan Uygulamaya Öğretim Tasarımı, Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Tasarımı, Teknoloji Entegrasyonunun Değerlendirilmesi, Teknoloji Entegrasyonunda Güncel Eğilim ve Sorunlar, Teknoloji ve Değişen Okuryazarlıklar, Teknopedagojik Eğitim, Öğretmen Eğitiminde Dijital Öyküleme, Görsel Tasarım ve Etkileşimli Web Sayfası Tasarımı, Çevrimiçi Ortamlarda Rehberlik ve Danışmanlık, Teknoloji Destekli Derste Sınıf Yönetimi, Farklı Disiplinlerde Teknoloji Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde teknoloji entegrasyonu hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Öğrenme nesnelerinin özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Çevirimiçi öğrenme ortamı araçlarını uygun eğitim durumlarında kullanır. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesi geliştirir. | Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesini uygular. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesini değerlendirir. | Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretimde Teknoloji Entegrasyonu Kavramı | 1-17. sayfalar |
2 | Teknoloji ve Değişen Okuryazarlıklar | 22-37. sayfalar |
3 | Teknoloji, pedagoji ve İçerik Çerçevesi | 40-59. sayfalar |
4 | Öğretmen Eğitiminde Dijital Öyküleme | 62-85. sayfalar |
5 | Teknoloji Entegrasyonunda Güncel Eğilim ve Sorunlar | 88-108. sayfalar |
6 | Teknoloji Destekli Derste Sınıf Yönetimi | 110-128. sayfalar |
7 | Kuramdan Uygulamaya Öğretim Tasarımı | 130-147. sayfalar |
8 | Farklı Disiplinlerde Teknoloji Uygulamaları | 156-175. sayfalar |
9 | Ara Sınav | |
10 | Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Tasarımı | 179-210. sayfalar |
11 | Öğrenme Nesneleri: Tasarım ve Geliştirme | 214-242. sayfalar |
12 | Görsel Tasarım ve Etkileşimli Web Sayfası Tasarımı | 244-272. sayfalar |
13 | Çevrimiçi Ortamlarda Rehberlik | 274-298. sayfalar |
14 | Teknoloji Entegrasyonunun Değerlendirilmesi | 302-324. sayfalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Morrison, G.R. & Lowther, D.L. (2002). Integrating Computer Technology into the Classroom (2nd ed.). NJ: Merrill Prentice. Teo, T. (Ed.). (2011). Technology acceptance in education. Springer Science & Business Media. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Eğitimde teknoloji entegrasyonu hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Öğrenme nesnelerinin özelliklerini bilir. |
3 | Çevirimiçi öğrenme ortamı araçlarını uygun eğitim durumlarında kullanır. |
4 | Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesi geliştirir. |
5 | Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesini uygular. |
6 | Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
2. Proje / Tasarım | 20 |
3. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 3 | 14 | 42 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |