Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Seçmeli Iv (Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu) BTE 408 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Özlem CANAN GÜNGÖREN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin derslerine hem teknolojiyi adapte ederek öğrenmeleri hem de ileride mesleki yaşamlarında öğrencilerine daha etkili bir öğrenme ortamının nasıl tasarımlanabileceğine ilişkin rehberlik yapabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Eğitimde, Öğretimde Teknoloji Entegrasyonu Kavramı, Öğrenme Nesneleri: Tasarım ve Geliştirme, Kuramdan Uygulamaya Öğretim Tasarımı, Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Tasarımı, Teknoloji Entegrasyonunun Değerlendirilmesi, Teknoloji Entegrasyonunda Güncel Eğilim ve Sorunlar, Teknoloji ve Değişen Okuryazarlıklar, Teknopedagojik Eğitim, Öğretmen Eğitiminde Dijital Öyküleme, Görsel Tasarım ve Etkileşimli Web Sayfası Tasarımı, Çevrimiçi Ortamlarda Rehberlik ve Danışmanlık, Teknoloji Destekli Derste Sınıf Yönetimi, Farklı Disiplinlerde Teknoloji Uygulamaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitimde teknoloji entegrasyonu hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Öğrenme nesnelerinin özelliklerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri,
3 Çevirimiçi öğrenme ortamı araçlarını uygun eğitim durumlarında kullanır. Anlatım, Tartışma,
4 Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesi geliştirir. Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, Gözlem,
5 Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesini uygular. Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
6 Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesini değerlendirir. Gezi / Gözlem, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretimde Teknoloji Entegrasyonu Kavramı 1-17. sayfalar
2 Teknoloji ve Değişen Okuryazarlıklar 22-37. sayfalar
3 Teknoloji, pedagoji ve İçerik Çerçevesi 40-59. sayfalar
4 Öğretmen Eğitiminde Dijital Öyküleme 62-85. sayfalar
5 Teknoloji Entegrasyonunda Güncel Eğilim ve Sorunlar 88-108. sayfalar
6 Teknoloji Destekli Derste Sınıf Yönetimi 110-128. sayfalar
7 Kuramdan Uygulamaya Öğretim Tasarımı 130-147. sayfalar
8 Farklı Disiplinlerde Teknoloji Uygulamaları 156-175. sayfalar
9 Ara Sınav
10 Çevrimiçi Öğrenme Ortamları Tasarımı 179-210. sayfalar
11 Öğrenme Nesneleri: Tasarım ve Geliştirme 214-242. sayfalar
12 Görsel Tasarım ve Etkileşimli Web Sayfası Tasarımı 244-272. sayfalar
13 Çevrimiçi Ortamlarda Rehberlik 274-298. sayfalar
14 Teknoloji Entegrasyonunun Değerlendirilmesi 302-324. sayfalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Morrison, G.R. & Lowther, D.L. (2002). Integrating Computer Technology into the Classroom (2nd ed.). NJ: Merrill Prentice.

Teo, T. (Ed.). (2011). Technology acceptance in education. Springer Science & Business Media.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Eğitimde teknoloji entegrasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
2 Öğrenme nesnelerinin özelliklerini bilir.
3 Çevirimiçi öğrenme ortamı araçlarını uygun eğitim durumlarında kullanır.
4 Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesi geliştirir.
5 Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesini uygular.
6 Farklı disiplinlerde teknoloji uygulamaları ile ilgili projesini değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Proje / Tasarım 20
2. Proje / Tasarım 20
3. Proje / Tasarım 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Proje / Tasarım 3 14 42
Final 1 11 11
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5