Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seçmeli III (Eğitim Teknolojisinde Yeni Yönelimler) | BTE 406 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Nazire Burçin HAMUTOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında eğitim teknolojisinde meydana gelen kuramsal ve teknolojik gelişmelerden öğrencileri haberdar etmek ve yeni gelişmeleri incelemek amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler, Öğretim stratejilerinde yeni yönelimler, Öğretim yöntem ve tekniklerinde yeni yönelimler, Öğretim yöntem ve tekniklerinde yeni yönelimler ve Öğretim tasarımında yeni yönelimler, Bilişim teknolojilerindeki dönüşümler ve Uzaktan eğitimde yeni yönelimler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretim teknolojisinin tanımı ve ilgi alanları ile ilgili yorum yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğretim teknolojileri ve öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişkiyi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Öğretim teknolojilerindeki kuramsal gelişmeleri takip eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yeni öğretim teknolojilerini tanır ve kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin hedefleri ve temel kavramlar | |
2 | Öğretim Tasarımı Teorisi | |
3 | Davranışçılık ve öğretim teknolojileri | |
4 | Bilişsel yaklaşım ve öğretim teknolojileri | |
5 | Yapılandırmacılık ve öğretim teknolojileri | |
6 | Okullarda Teknoloji Entegrasyonu | |
7 | Ara sınav | |
8 | Yeni Nesil Öğrenenler | |
9 | Öğrenme Tarzı ve Öğretim Teknolojileri | |
10 | Uyarlanabilir Öğrenme Sistemleri | |
11 | Web Temelli öğrenme ve değerlendirme | |
12 | Mobil Öğrenme | |
13 | Uzaktan eğitimde yeni yönelimler | |
14 | Eğitim Teknolojisi İle İlgili Yapılan Araştırmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler. Editörler: Çağıltay, K., Göktaş, Y. Pegem Akademi Yayıncılık. 2013 |
Ders Kaynakları | Handbook of Research for Educational Communications and Technology. A Project of the Association for Educational Communications and Technology (AECT). onassen, David H., Ed. Macmillan Library Reference USA. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Öğretim teknolojisinin tanımı ve ilgi alanları ile ilgili yorum yapar |
2 | Öğretim teknolojileri ve öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişkiyi açıklar |
3 | Öğretim teknolojilerindeki kuramsal gelişmeleri takip eder |
4 | Yeni öğretim teknolojilerini tanır ve kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |