Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seçmeli Iv (Eğitsel Simülasyon & Oyun Tas.) | BTE 415 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU ALBAYRAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Emre Çam |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitsel oyunların senaryosunu, tasarımını ve benzetimini teorik ve uygulamalı olarak yapmak. Oyun geliştirme süreçleri ve teknikleri öğrenir, mobil aygıtlar için 2 boyutlu ve 3 boyutlu oyunlar geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar oyunları tarihi, bilgisayar oyunları gelişimi, bilgisayar oyunları değerlendirilmesi, eğitsel oyunların tarihsel gelişimi, eğitsel oyun hikayesi hazırlama, eğitsel oyun tasarlama, eğitsel oyunlarda benzetim, eğitsel oyun geliştirme ve eğitsel oyun değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyunların tarihsel gelişimini bilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Oyunları değerlendirir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Eğitsel oyunları tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Eğitsel oyun senaryosu oluşturur | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
5 | Eğitsel oyun tasarlar | Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, | |
6 | Eğitsel oyun geliştirir | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar oyunları tarihi | |
2 | Bilgisayar oyunları gelişimi | |
3 | Bilgisayar oyunları değerlendirilmesi | |
4 | Eğitsel oyunların tarihsel gelişimi | |
5 | Eğitsel oyunların değerlendirilmesi | |
6 | Eğitsel oyun hikayesi hazırlama | |
7 | Eğitsel oyun tasarlama | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitsel oyunlarda benzetim | |
10 | Mobil aygıtlar için oyun geliştirme | |
11 | Eğitsel oyun geliştirme | |
12 | Eğitsel oyun geliştirme | |
13 | Eğitsel oyun geliştirme | |
14 | Eğitsel oyun değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Aydın Kiper Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] Game Coding Complete, 5. Baskı, Mike McShaffry, David Graham ( 2012) |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Oyunların tarihsel gelişimini bilir |
2 | Oyunları değerlendirir |
3 | Eğitsel oyunları tanımlar |
4 | Eğitsel oyun senaryosu oluşturur |
5 | Eğitsel oyun tasarlar |
6 | Eğitsel oyun geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 50 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |