Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seçmeli I (Görsel Okuryazarlık) | BTE 211 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Emre Çam |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Görsel okuryazarlık kavramı hakkında bilgilenme. Görsel öğeleri düzenleyebilme. Görsel öğeleri değerlendirebilme. |
Dersin İçeriği | İletişimde görsel materyallerin rolü; Görsel Okuryazarlık: Görsel algı, görsel materyallerin yorumlanması, görsel materyallerin yaratılması; Görsel Tasarımın Gerekçesi; Görsel Tasarım Süreci: Görsel öğeler, sözel öğeler; Font Biçimi: Büyük-küçük harf kullanımı, Font tipi, Font rengi, Font büyüklüğü, harfler ve satırlar arasındaki boşluklar; Etki Yaratan Öğeler: Sürpriz, etkileşim, doku; Kalıp: Denge, stil, biçim, renk; Düzenleme: Yönlendiriciler, kontrast, dikkat odaklama, süreklilik, bütünlük; Görsel Planlama Araçları; Görsel Ortamlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görsel okuryazarlık kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Görsel okuryazarlığın öğelerini açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Görsel okuryazarlığın görsel düzenini algılar ve yorumlanmasındaki rolü kavrar. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Görsel düzende araç kullanımının genel amaçlarını açıklar. | Anlatım, | |
5 | Görsel düzende dikkat edilecek noktaları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Görsel öğelerin temsil yeteneğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel okuryazarlık kavramı | |
2 | Temel görsel elemanlar:nokta, çizgi, şekil, biçim, boyut, | |
3 | Temel görsel elemanlar: hareket, ton, renk, doku, orantı. | |
4 | Görsel okuryazarlıkta etki yaratan öğeler | |
5 | Görsel okuryazarlıkta yönlendiriciler | |
6 | Algılama ve Çağrışım | |
7 | Görsel algılamada Gestalt teorileri | |
8 | Görsel dinanizm elemanları; renk, denge, boyut, zıtlık, ritim, uyum, orantı | |
9 | Ara sınav | |
10 | Görsel teknikler: İletişim stratejileri | |
11 | Örnekler üzerinde görsel yorumlama ve açıklama | |
12 | Görsel mesajların anatomisi | |
13 | Görsel düzende araç kullanımı | |
14 | Görsel planlama araçları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Aydın Kiper Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2] Visual Literacy, Routledge, Johns Elkins,2007, [3] Visual Literacy: Learn to See - See to Learn, Association for Supervision Curriculum Development, Lynell Burmak, 2002, |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Görsel okuryazarlık kavramını tanımlar. |
2 | Görsel okuryazarlığın öğelerini açıklar. |
3 | Görsel okuryazarlığın görsel düzenini algılar ve yorumlanmasındaki rolü kavrar. |
4 | Görsel düzende araç kullanımının genel amaçlarını açıklar. |
5 | Görsel düzende dikkat edilecek noktaları açıklar. |
6 | Görsel öğelerin temsil yeteneğini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |