Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seçmeli I (Türk Eğitim Tarihi) | BTE 217 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ŞENAY YANAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. Onur İŞBULAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk eğitiminin günümüze kadar gelişimini bilmek, tarih ve eğitim bilincini artırmak,Türk eğitim değerlerine sahip çıkmak. |
Dersin İçeriği | Eğitim ve tarih bilincinin gelişimi ortaya koymak.Eğitimsel gelişimle tarihsel teknolojik ve ekonomik gelişimleri kavrar analiz eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim tarihindeki yerini anlar, kavrar ve analiz eder. Örnekler vererek açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Eğitimin Tarihsel gelişim ve etkileme gücünü bilir. Yaşantıdan örnekler getirir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türk eğitiminin gelişmesindeki, öğrenme öğretme alanına öğretimde, kültürleme çalışmalarını ayırt eder ve yönlendirmelerin farkına varır. Örneklemeler hazırlar. | Rol Oynama, Problem Çözme, | |
4 | Eğitim Tarihi ile toplumsal gelişmişliğin sosyo kültürel etkileri tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Eğitim Tarihi ve kültürlemede görev ve sorumlulukların önemini kavrar, Eş güdümlü çalışır. | Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Eğitimdeki bilim adamlarının görüşlerini analiz eder, yorumlar ve örnekler getirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Eğitimi ve öğretimin gelişimin tarihsel ölçümü yapar. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Toplum değerlerini eğitim tarihi açıdan inceler yorumlar getirir. Okullara yönelik ölçer ve değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
9 | Batıda ve Türkiyede eğitimin gelişimlerine örnekler getirir. | Rol Oynama, Anlatım, | |
10 | Öğrenme öğretme ortamında eğitim uygulamalarının tarihsel gelişimini irdeler . | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
11 | Öğretmen yetiştirmede Türk Eğitim Tarihinin eğitsel önemi.Günümüz öğretin ortamları ve sosyo kültürel açıdan değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
12 | Geleceğin öğretim ortamlarında Eğitim Tarihi bilmenin gelecekteki eğitimin gelişime olacak katkısını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pedogoji tarihinde önemli pedogogların yeri | [1],[2],[3],[4],[5] |
2 | Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitimleri İkinci Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitimdeki görüşler | [1],[2],[3],[4],[5] |
3 | İkinci Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitimdeki görüşler Türklerin Müslüman omlarından sonraki eğitim görüşleri | [1],[2],[3],[4],[5] |
4 | Karahanlılar | [1],[2],[3],[4],[5] |
5 | Selçuklularda ve Anadolu beyliklerinde eğitim ve öğretim | [1],[2],[3],[4],[5] |
6 | Osmanlıların kuruluşunda 1776 ya kadarki eğitim öğretim çalışmaları | [1],[2],[3],[4],[5] |
7 | ARA SINAV | [1],[2],[3],[4],[5] |
8 | Osmanlı döneminde eğitimde ilk yenileşme hareketleri 1776-1839 | [1],[2],[3],[4],[5] |
9 | Tanzimant dönemi eğitim hareketleri | [1],[2],[3],[4],[5] |
10 | 1. ve 2. meşrutiyet döneminde eğitim hareketleri | [1],[2],[3],[4],[5] |
11 | Kurtuluş Şavaşı ve 1926 ya kadarki Türk eğitiminin gelişimi | [1],[2],[3],[4],[5] |
12 | 1926 dan 1940 a kadarki Türk eğitimindeki gelişim | [1],[2],[3],[4],[5] |
13 | 1940-1953 arasındaki Türk eğitimindeki gelişim | [1],[2],[3],[4],[5] |
14 | 1953 den sonraki Türk eğitimindeki gelişimler | [1],[2],[3],[4],[5] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yahya AKYÜZ, 2008, Türk eğitim tarihi pegem yayıncılık 12. baskı |
Ders Kaynakları | [2]Türk tarihi ansiklopedisi [3]Osmanlı tarihi ansiklopedisi [4]Modern eğitimin doğuşu Hasan Ali KOÇER [5]Pedegoji tarihi Halil Fikret KANAT Pedogoji tarihi Atıf Kansu Türk eğitim tarihi Türkiye marif tarihi Osman ERGİN Osmanlı tarihi Ahmet CEVDET |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Eğitim tarihindeki yerini anlar, kavrar ve analiz eder. Örnekler vererek açıklar. |
2 | Eğitimin Tarihsel gelişim ve etkileme gücünü bilir. Yaşantıdan örnekler getirir |
3 | Türk eğitiminin gelişmesindeki, öğrenme öğretme alanına öğretimde, kültürleme çalışmalarını ayırt eder ve yönlendirmelerin farkına varır. Örneklemeler hazırlar. |
4 | Eğitim Tarihi ile toplumsal gelişmişliğin sosyo kültürel etkileri tartışır. |
5 | Eğitim Tarihi ve kültürlemede görev ve sorumlulukların önemini kavrar, Eş güdümlü çalışır. |
6 | Eğitimdeki bilim adamlarının görüşlerini analiz eder, yorumlar ve örnekler getirir. |
7 | Eğitimi ve öğretimin gelişimin tarihsel ölçümü yapar. |
8 | Toplum değerlerini eğitim tarihi açıdan inceler yorumlar getirir. Okullara yönelik ölçer ve değerlendirir. |
9 | Batıda ve Türkiyede eğitimin gelişimlerine örnekler getirir. |
10 | Öğrenme öğretme ortamında eğitim uygulamalarının tarihsel gelişimini irdeler . |
11 | Öğretmen yetiştirmede Türk Eğitim Tarihinin eğitsel önemi.Günümüz öğretin ortamları ve sosyo kültürel açıdan değerlendirir. |
12 | Geleceğin öğretim ortamlarında Eğitim Tarihi bilmenin gelecekteki eğitimin gelişime olacak katkısını kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |