Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seçmeli I (Türk Eğitim Tarihi) BTE 217 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. ŞENAY YANAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Grv. Onur İŞBULAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Türk eğitiminin günümüze kadar gelişimini bilmek, tarih ve eğitim bilincini artırmak,Türk eğitim değerlerine sahip çıkmak.
Dersin İçeriği Eğitim ve tarih bilincinin gelişimi ortaya koymak.Eğitimsel gelişimle tarihsel teknolojik ve ekonomik gelişimleri kavrar analiz eder.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim tarihindeki yerini anlar, kavrar ve analiz eder. Örnekler vererek açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Eğitimin Tarihsel gelişim ve etkileme gücünü bilir. Yaşantıdan örnekler getirir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Türk eğitiminin gelişmesindeki, öğrenme öğretme alanına öğretimde, kültürleme çalışmalarını ayırt eder ve yönlendirmelerin farkına varır. Örneklemeler hazırlar. Rol Oynama, Problem Çözme,
4 Eğitim Tarihi ile toplumsal gelişmişliğin sosyo kültürel etkileri tartışır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Eğitim Tarihi ve kültürlemede görev ve sorumlulukların önemini kavrar, Eş güdümlü çalışır. Soru-Cevap, Tartışma,
6 Eğitimdeki bilim adamlarının görüşlerini analiz eder, yorumlar ve örnekler getirir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Eğitimi ve öğretimin gelişimin tarihsel ölçümü yapar. Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
8 Toplum değerlerini eğitim tarihi açıdan inceler yorumlar getirir. Okullara yönelik ölçer ve değerlendirir. Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
9 Batıda ve Türkiyede eğitimin gelişimlerine örnekler getirir. Rol Oynama, Anlatım,
10 Öğrenme öğretme ortamında eğitim uygulamalarının tarihsel gelişimini irdeler . Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
11 Öğretmen yetiştirmede Türk Eğitim Tarihinin eğitsel önemi.Günümüz öğretin ortamları ve sosyo kültürel açıdan değerlendirir. Beyin Fırtınası, Anlatım,
12 Geleceğin öğretim ortamlarında Eğitim Tarihi bilmenin gelecekteki eğitimin gelişime olacak katkısını kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pedogoji tarihinde önemli pedogogların yeri [1],[2],[3],[4],[5]
2 Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitimleri İkinci Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitimdeki görüşler [1],[2],[3],[4],[5]
3 İkinci Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitimdeki görüşler Türklerin Müslüman omlarından sonraki eğitim görüşleri [1],[2],[3],[4],[5]
4 Karahanlılar [1],[2],[3],[4],[5]
5 Selçuklularda ve Anadolu beyliklerinde eğitim ve öğretim [1],[2],[3],[4],[5]
6 Osmanlıların kuruluşunda 1776 ya kadarki eğitim öğretim çalışmaları [1],[2],[3],[4],[5]
7 ARA SINAV [1],[2],[3],[4],[5]
8 Osmanlı döneminde eğitimde ilk yenileşme hareketleri 1776-1839 [1],[2],[3],[4],[5]
9 Tanzimant dönemi eğitim hareketleri [1],[2],[3],[4],[5]
10 1. ve 2. meşrutiyet döneminde eğitim hareketleri [1],[2],[3],[4],[5]
11 Kurtuluş Şavaşı ve 1926 ya kadarki Türk eğitiminin gelişimi [1],[2],[3],[4],[5]
12 1926 dan 1940 a kadarki Türk eğitimindeki gelişim [1],[2],[3],[4],[5]
13 1940-1953 arasındaki Türk eğitimindeki gelişim [1],[2],[3],[4],[5]
14 1953 den sonraki Türk eğitimindeki gelişimler [1],[2],[3],[4],[5]
Kaynaklar
Ders Notu [1] Yahya AKYÜZ, 2008, Türk eğitim tarihi pegem yayıncılık 12. baskı
Ders Kaynakları [2]Türk tarihi ansiklopedisi
[3]Osmanlı tarihi ansiklopedisi
[4]Modern eğitimin doğuşu Hasan Ali KOÇER
[5]Pedegoji tarihi Halil Fikret KANAT
Pedogoji tarihi Atıf Kansu
Türk eğitim tarihi
Türkiye marif tarihi Osman ERGİN
Osmanlı tarihi Ahmet CEVDET
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Eğitim tarihindeki yerini anlar, kavrar ve analiz eder. Örnekler vererek açıklar.
2 Eğitimin Tarihsel gelişim ve etkileme gücünü bilir. Yaşantıdan örnekler getirir
3 Türk eğitiminin gelişmesindeki, öğrenme öğretme alanına öğretimde, kültürleme çalışmalarını ayırt eder ve yönlendirmelerin farkına varır. Örneklemeler hazırlar.
4 Eğitim Tarihi ile toplumsal gelişmişliğin sosyo kültürel etkileri tartışır.
5 Eğitim Tarihi ve kültürlemede görev ve sorumlulukların önemini kavrar, Eş güdümlü çalışır.
6 Eğitimdeki bilim adamlarının görüşlerini analiz eder, yorumlar ve örnekler getirir.
7 Eğitimi ve öğretimin gelişimin tarihsel ölçümü yapar.
8 Toplum değerlerini eğitim tarihi açıdan inceler yorumlar getirir. Okullara yönelik ölçer ve değerlendirir.
9 Batıda ve Türkiyede eğitimin gelişimlerine örnekler getirir.
10 Öğrenme öğretme ortamında eğitim uygulamalarının tarihsel gelişimini irdeler .
11 Öğretmen yetiştirmede Türk Eğitim Tarihinin eğitsel önemi.Günümüz öğretin ortamları ve sosyo kültürel açıdan değerlendirir.
12 Geleceğin öğretim ortamlarında Eğitim Tarihi bilmenin gelecekteki eğitimin gelişime olacak katkısını kavrar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 1 1
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4