Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
A.S.I (Bil.Tekn.Eğit.Sosyo-Psikolojik Değişkenler) BTE 311 5 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Zeliha DEMİR KAYMAK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, bilişim teknolojileri eğitiminde sosyo- psikolojik değişkenlerin önemini ve etkisini öğrenerek öğrenme öğretme süreçlerinin tasarımı ve yürütülmesinde bu değişkenlere bağlı farklılıkları dikkate alma konusunda farkındalık ve temel bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bilişim Teknolojisi Eğitimini etkileyen değişkenler, sosyo psikolojik değişkenler, özyeterlik, tutumlar, teknofobi, internet ve oyun bağımlılığı, siber zorbalık, öğrenme stilleri, yaratıcılık, tükenmişlik.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilişim teknolojileri eğitimini (BTE) etkileyen etmenleri tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 BTEyi etkileyen etmenleri listeler Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 BTE yi etkileyen etmenlerin olumlu ve olumsuz etkilerini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Bireysel farklılıklar açısından BTE yi etkileyen etmenlerle ilgili araştırma sonuçlarına örnekler verir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Öğretim süreçlerinin planlanmasında sosyo psikolojik değişkenlerin etkisini dikkate alacak öneriler geliştirir Anlatım, Gözlem,
6 Sosyo Psikolojik değişkenlerin BTE üzerindeki etkisiyle ilgili bilgilerini meslektaşlarıyla paylaşır Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilişim teknolojileri eğitimini etkileyen etmenlerin tartışılması
2 Bilim teknolojisi eğitiminde sosyo psikolojik değişkenlerin önemi ve etkisi
3 Özyeterlik inançları
4 Tutumlar
5 Teknolofobi
6 İnternet ve oyun bağımlılığı (Proje Ödevlerinin belirlenmesi ve dağıtılması)
7 Ara sınav
8 Siber zorbalık
9 Öğrenme stilleri
10 Yaratıcılık
11 Tükenmişlik
12 Proje ödevlerinin sunulması ve tartışılması
13 Dersin genel değerlendirilmesi
14 Dönem Sonu Sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Deryakulu, D (Eds). (2008). Bilişim teknolojileri öğretiminde sosyo-psikolojik değişkenler. Ankara: Maya Akademi.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Bilişim teknolojileri eğitimini (BTE) etkileyen etmenleri tartışır
2 BTEyi etkileyen etmenleri listeler
3 BTE yi etkileyen etmenlerin olumlu ve olumsuz etkilerini tartışır
4 Bireysel farklılıklar açısından BTE yi etkileyen etmenlerle ilgili araştırma sonuçlarına örnekler verir
5 Öğretim süreçlerinin planlanmasında sosyo psikolojik değişkenlerin etkisini dikkate alacak öneriler geliştirir
6 Sosyo Psikolojik değişkenlerin BTE üzerindeki etkisiyle ilgili bilgilerini meslektaşlarıyla paylaşır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4