Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzaktan Eğitim | BTE 305 | 5 | 3 + 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MÜBİN KIYICI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derse ilişkin öğrenme-öğretme etkinlikleri sonunda öğrenciler aşağıdaki yeterliliklere sahip olabileceklerdir. Uzaktan eğitimi tanımlayabilme, Uzaktan eğitimin gelişimini açıklayabilme, Uzaktan eğitimin ulusal ve evrensel boyutlarını açıklayabilme, Uzaktan eğitim ve örgün eğitim programlarının üstünlüklerini ve sınırlılıklarını karşılaştırabilme, Uzaktan eğitim uygulamalarını örneklendirebilme,Uzaktan eğitimin yükseköğretimdeki yerini kavrayabilme. |
Dersin İçeriği | Uzaktan eğitime giriş, uzaktan eğitimin kullandığı öğretim ortamları, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: TV, Video, Radyo ve Yazılı materyaller. Bu teknolojilerin planlanmasında, hazırlanmasında ve uygulamasında kullanılan teknik ve yöntemler. Uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramlar, radyo ile öğretimin yapısı ve işleyişi, Video ve film katalogları, eğitsel televizyonun tarihi gelişimi ve yapılmış araştırmalar, çocuk TV programları ve önemi, yetişkin TV programları ve önemi, açık lise programlarının analizi, açık üniversite programlarının analizi, internet okulları ve sanal sınıflar, iletişim ve enformasyon teknolojilerinin uzaktan eğitim süreci görüş açısıyla yorumlanması, uzaktan eğitimde uydu teknolojileri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan eğitimi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
2 | Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimini açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Uzaktan eğitimin kuramlarını açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Uzaktan eğitim ve örgün eğitim programlarının üstünlüklerini ve sınırlılıklarını karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Uzaktan eğitim uygulamalarını örneklendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Uzaktan eğitimle ders tasarlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uzaktan Eğitimin Tanımı | |
2 | Uzaktan Eğitimin Özellikleri ve Farklılıkları | |
3 | Uzaktan Eğitimin Tarihçesi | |
4 | Uzaktan Eğitimde Kullanılan Araçlar | |
5 | Uzaktan Eğitim Türleri | |
6 | Uzaktan eğitim kurumları ve çalışan rolleri | |
7 | Uzaktan Eğitimin Türkiye ve Dünya Uygulamaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uzaktan Öğrenme Kuramları (özerklik, endüstrileşme, iletişim ve etkileşim) | |
10 | Uzaktan Öğrenme Kuramları (Eşitlik, Sorgulama topluluğu, transaksiyonel uzaklık) | |
11 | Uzaktan Eğitimde Öğretim Tasarımı | |
12 | Uzaktan Eğitimde ders tasarımı ve bileşenleri | |
13 | Uzaktan Eğitim Projelerinin Değerlendirilmesi | |
14 | Uzaktan Eğitim Dersinin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Uzaktan eğitimi tanımlar. |
2 | Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimini açıklar. |
3 | Uzaktan eğitimin kuramlarını açıklar. |
4 | Uzaktan eğitim ve örgün eğitim programlarının üstünlüklerini ve sınırlılıklarını karşılaştırır. |
5 | Uzaktan eğitim uygulamalarını örneklendirir. |
6 | Uzaktan eğitimle ders tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 191 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |