Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı | BTE 203 | 3 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim teknolojisinin önemini kavrama, eğitim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygulayabilme, eğitim teknolojisini anlayabilme, bilişim teknolojilerinin etkilerini kavrayabilme, ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalardan haberdar olma. |
Dersin İçeriği | Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisinin önemini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Eğitim teknolojisini tanımlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Eğitim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygular. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Tartışma, Problem Çözme, | |
4 | Bilişim teknolojilerinin etkilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamaları karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimini açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Öğretim teknolojisi ve sistem yaklaşımı ilişkisini açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Eğitim ortamlarında iletişimin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Eğitim ortamlarına ilişkin mesaj düzenleme ilkelerini sıralar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre geliştirir. | Gözlem, Anlatım, Problem Çözme, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
12 | Eğitimde bilgisayarın nasıl kullanıldığını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirir. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim, teknoloji ve eğitim teknolojisinin genel tanımları. Eğitim teknolojisi ve bilim arasındaki ilişki. Eğitim teknolojisinin ilgi alanları. | |
2 | Eğitim teknolojisinin tarihsel gelişimi. | |
3 | Öğrenmenin tanımı. Öğrenme- öğretme kuramlarının eğitim teknolojisi ile ilişkisi. | |
4 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal geliştirme - Öğretim Materyalleri | |
5 | Görsel Tasarım Öğeleri ve İlkeleri | |
6 | Öğretim Tasarımı | |
7 | ARASINAV | |
8 | Öğretim Tasarımı Modelleri: ADDIE ve ASSURE | |
9 | Materyal Çeşitleri | |
10 | Hazırlanan materyallerin sunumu | |
11 | Hazırlanan materyallerin sunumu | |
12 | Hazırlanan materyallerin sunumu | |
13 | Hazırlanan materyallerin sunumu | |
14 | Hazırlanan materyallere yönelik değerlendirme. Dersin genel değerlendirilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Eğitim teknolojisinin önemini analiz eder. |
2 | Eğitim teknolojisini tanımlar. |
3 | Eğitim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygular. |
4 | Bilişim teknolojilerinin etkilerini tartışır. |
5 | Ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamaları karşılaştırır. |
6 | Öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimini açıklar. |
7 | Öğretim teknolojisi ve sistem yaklaşımı ilişkisini açıklar. |
8 | Eğitim ortamlarında iletişimin önemini açıklar. |
9 | Eğitim ortamlarına ilişkin mesaj düzenleme ilkelerini sıralar. |
10 | Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflar. |
11 | Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre geliştirir. |
12 | Eğitimde bilgisayarın nasıl kullanıldığını açıklar. |
13 | Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
4. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |