Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | EBB 306 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI, Doç.Dr. MEHMET EMİN USTA, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET BAKİ MİNAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Filiz Bacaksız |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Yönetim biliminin sunduğu temel yaklaşımları ve bakış açılarını kullanarak bir eğitim sistemi içinde sistemin işleyişini analiz edebilme, Dünya'da ve Türkiye'de eğitim ve okul yönetiminde benimsenmiş çağdaş yaklaşım ve stratejileri kavrayabilme. |
Dersin İçeriği | Yönetim ile ilgili genel kavramlar bilgisi; yönetim bilimi kuramları; yönetim modelleri; yönetim süreçleri; eğitim yönetimi ve okul yönetiminin kendine özgü yönleri; çağdaş eğitim sistemleri; Türk eğitim sisteminin örgütsel yapısı; yerinden yönetim; öğretim liderliği; okul yönetiminde psikolojik boyut; etkili okul ve okul geliştirme; eğitimde stratejik yönetim, toplam kalite, benchmarking,akreditasyon uygulamaları, Türk eğitim sisteminin sorunları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi ile ilgili temel kavramları ilişkilendirerek açıklar. | Problem Çözme, | |
3 | Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türk eğitim sisteminin yapısını ve işleyişine ilişkin özellikleri irdeleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Türk eğitim sisteminin yapısal ve işleyiş özelliklerini açıklar. | Problem Çözme, Mikro Öğretim, | |
6 | Türk eğitim sisteminin yasal dayanaklarını tartışır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
7 | Eğitim yönetimi ve okul yönetimini ilişkilendirerek inceleyebilir. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Okulun yönetsel süreçlerini ilişkilendirerek açıklar. | Mikro Öğretim, Proje, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ile ilgili genel kavramlar bilgisi | |
2 | Yönetim bilimi kuramlar | |
3 | Yönetim modelleri ve yönetim süreçleri | |
4 | Eğitim yönetimi ve okul yönetiminin kendine özgü yönleri | |
5 | İngiltere, Fransa, Almanya, Finlandiya ve ABD eğitim sistemleri | |
6 | Türk eğitim sisteminin örgütsel yapısı ve işleyişi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Türk eğitim sisteminin yasal ve siyasal ve ekonomik belirleyicileri | |
9 | Sayılarla Türk eğitim sistemi ve sorunları; Türk eğitim sisteminde nitelik sorunları | |
10 | OECD ve The World Bank eğitim raporlarından dünyaya bakış | |
11 | Etkili okul ve okul geliştirme | |
12 | Yerinden yönetim ve öğretim liderliği | |
13 | Eğitimde stratejik yönetim, toplam kalite, benchmarking, akreditasyon uygulamaları | |
14 | Okul yönetiminde psikolojik boyut ve yönetici-öğretmen ilişkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Pegem Yayıncılık Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Anı Yayıncılık |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
2 | Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi ile ilgili temel kavramları ilişkilendirerek açıklar. |
3 | Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini sorgular. |
4 | Türk eğitim sisteminin yapısını ve işleyişine ilişkin özellikleri irdeleyebilir. |
5 | Türk eğitim sisteminin yapısal ve işleyiş özelliklerini açıklar. |
6 | Türk eğitim sisteminin yasal dayanaklarını tartışır. |
7 | Eğitim yönetimi ve okul yönetimini ilişkilendirerek inceleyebilir. |
8 | Okulun yönetsel süreçlerini ilişkilendirerek açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |