Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sınıf Yönetimi | EBB 301 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Eğitim Bilimine Giriş |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU, Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Özkan Ergene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek için sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olma |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Sınıf içinde zaman yönetimini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
5 | İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar | Anlatım, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Kaynakların ilgili bölümleri |
2 | SINIF KURALLARININ BELİRLENMESİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
3 | SINIF İÇİ İLETİŞİM | Kaynakların ilgili bölümleri |
4 | SINIFTA MOTİVASYON | Kaynakların ilgili bölümleri |
5 | DİSİPLİN MODELLERİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
6 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
7 | SINIFTA GRUP ETKİLEŞİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
8 | ARA SINAV | Kaynakların ilgili bölümleri |
9 | SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
10 | SINIFIN İLİŞKİ DÜZENİNİ OLUŞTURMA | Kaynakların ilgili bölümleri |
11 | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE SINIF YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
12 | OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
13 | ÖZEL GRUPLARIN YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
14 | FİNAL SINAVI | Kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uzaktan eğitim ders notları, Doç. Dr. Mustafa Bayrakcı |
Ders Kaynakları | Sarpkaya, Ruhi (Ed.) (2012) Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık Kaya, Zeki (2006) Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık Bull, S. L., & Solity, E. J. (1996). Classroom Management: Principles and practice. Routledge: London. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar |
2 | Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır |
3 | Sınıf içinde zaman yönetimini uygular |
4 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar |
5 | İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar |
6 | Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |