Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ahlak ve Değerler Eğitiminde Temel Meseleler | DEG 502 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kübra CEVHERLİ Arş.Gör. Ayşegül KIRTEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | öğrencilerin dini ve felsefi Ders, ahlak ve değer kavramları hakkında bilgi vermeyi, boyutlarıyla ahlak ve değerler eğitimi konusunda bilgi ve formasyon kazanmalarını, değerler eğitiminde öğretmen yeterliklerini arttırmayı, değerler ile öğretim programları arasındaki ilişkiyi değerlendirmeyi, değerler eğitiminde farklı ülke örneklerini tanımayı, farklı disiplinler açısından değerlerin öğretimi ile ilgili bilgi sağlamayı, belirlenen bazı değerlerin öğretimi ile ilgili beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı, ahlak gelişimi ve öğrenme, değer odaklı eğitim ve okul, değerler eğitiminde öğretmen rolleri ve yeterlikleri, sınıf ve okul etkinlikleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde değerlerin öğretimi, doğruluk, hoşgörü vb. bazı değerlerin öğretimi, gençlik, din ve değerler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ahlak ve değer kavramlarını tanımlar | Beyin Fırtınası, | |
2 | Ahlak ve değerler eğitimini dini ve felsefi boyutlarıyla bilir | Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Ahlak ve değerler eğitimindeki temel yaklaşımları bilir ve bunları örneklendirir | Beyin Fırtınası, | |
4 | Değerler eğitiminde öğretmen yeterliklerini değerlendirir | Beyin Fırtınası, | |
5 | Türk eğitim sisteminde değerler sonunu programlarla ilişkilendirerek tartışır | Beyin Fırtınası, | |
6 | Değerler eğitiminde farklı ülke uygulamalarını tanır ve değerlendirir | Beyin Fırtınası, | |
7 | Farklı disiplinlerde değerlerin öğretimi ile ilgili strateji geliştirir | Beyin Fırtınası, | |
8 | Bazı değerlerin öğretimi ile ilgili proje ve uygulama önerileri geliştirir | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal Çerçeve: Ahlak, etik, değer, erdem, karakter kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı | |
2 | Ahlakın temellendirilmesi ve ahlak kuramları | |
3 | Dini, felsefi ve toplumsal boyutlarıyla ahlak ve değerler eğitimi | |
4 | Ahlak ve değerler eğitiminde temel yaklaşımlar | |
5 | İslam ahlak düşüncesi | |
6 | Değerlerin kazanılma süreçleri (aile, okul, toplum, medya vb.) | |
7 | Değer odaklı eğitim, okul ve sınıf kültürü | |
8 | Değerler eğitiminde öğretmenin rolü ve yeterlikleri | |
9 | Türk eğitim sisteminde değerler sorunu ve öğretim programları | |
10 | Değerler eğitiminde farklı ülke uygulamaları | |
11 | Değerler eğitiminde sınıf ve okul etkinlikleri | |
12 | Farklı disiplinlerin öğretim programları ve ders kitaplarında değerler ve eğitimi | |
13 | Okullarda bazı değerlerin öğretiminin değerlendirilmesi (hoşgörü, adalet vb.) | |
14 | Alan araştırmaları bağlamında gençlik, din ve değerler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Kaymakcan, R. -Zengin, M. -Arslan, Ş. vd. (2007).Değerler ve Eğitimi. DEM Yayınları 2. Kaymakcan, R. - Uyanık, M. (2007). Teorik ve Pratik Yönleriyle Ahlak, DEM Yayınları 3. Çağrıcı, M. (2006). Anahatlarıyla İslam Ahlakı, Ensar Yayınları. 4. Aspin, D.- Chapman, J. (2007). ValuesEducationandLifelong Learning (principles, Policies, Programmes). Netherlands: Springer 5.Stephenson, J. vd. (2005). Values in Education. New York: Routledge. 6. Hökelekli, H. (2013). Psikoloji, din ve eğitim yönüyle insani değerler. DEM Yayınları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Ahlak ve değer kavramlarını tanımlar |
2 | Ahlak ve değerler eğitimini dini ve felsefi boyutlarıyla bilir |
3 | Ahlak ve değerler eğitimindeki temel yaklaşımları bilir ve bunları örneklendirir |
4 | Değerler eğitiminde öğretmen yeterliklerini değerlendirir |
5 | Türk eğitim sisteminde değerler sonunu programlarla ilişkilendirerek tartışır |
6 | Değerler eğitiminde farklı ülke uygulamalarını tanır ve değerlendirir |
7 | Farklı disiplinlerde değerlerin öğretimi ile ilgili strateji geliştirir |
8 | Bazı değerlerin öğretimi ile ilgili proje ve uygulama önerileri geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 15 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |