Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Psikoloji, Din ve Eğitim Boyutuyla İnsani Değerler DEG 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Ayşegül KIRTEL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ders, temel insani değerleri psikoloji, din ve eğitim boyutlarıyla incelemeyi, değerlerin bilgisi, içeriği ve kapsamını analiz etmeyi ve eğitim süreçlerine dahil edilmesi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

İnsani değerler bağlamında; sevgi, saygı, sorumluluk, adalet, sabır, doğruluk, iffet, şükür, şefkat ve merhamet, güven, vefa, cömertlik, diğerkamlık, kanaatkarlık, tevazu ve hoşgörü

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel insani değerleri tanır Beyin Fırtınası,
2 Psikoloji, din ve eğitim yönüyle insani değerlerin içeriğini kavrar Beyin Fırtınası,
3 İnsani değerlerin içerik ve kapsamını analiz eder Beyin Fırtınası,
4 İnsani değerlerin birey ve toplum açısından önem ve işlevini açıklar Beyin Fırtınası,
5 İnsani değerlerin öğrenme sürecine nasıl ve hangi boyutlarıyla dahil edilebileceğine dair strateji geliştirir. Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ahlak ve Değer Kavramı
2 Değerler Eğitimini Gerekli Kılan Nedenler
3 Adalet, Güven
4 Sevgi, Saygı
5 Tevazu, Hoşgörü
6 Sorumluluk, Sabır
7 Şefkat, Merhamet
8 Doğruluk, Dürüstlük
9 Cesaret, Cömertlik
10 Diğergamlık, Sadakat
11 Şükür, Kanaat
12 Affedicilik/Bağışlama
13 Girişimcilik, Özgüven
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Kaymakcan, R. -Zengin, M. -Arslan, Ş. vd. (2007).Değerler ve Eğitimi. DEM Yayınları

2. Kaymakcan, R. - Uyanık, M. (2007). Teorik ve Pratik Yönleriyle Ahlak, DEM Yayınları

3. Çağrıcı, M. (2006). Anahatlarıyla İslam Ahlakı, Ensar Yayınları.

4. Hökelekli, H. (2013). Psikoloji, din ve eğitim yönüyle insani değerler. DEM Yayınları

5. Adler, A. (2015). İnsan Tabiatını Tanıma. Türkiye İş Bankası Yayınları

6. İslam Ansiklopedisi. Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları

7- Gazzali (2011). İhyau Ulumi’d-Din. Bedir Yayınları

8- Hökelekli, H. (2011). Ailede, okulda ve toplumda değerler psikolojisi ve eğitimi. Timaş Yayınları

9- Tarhan, N. (2016). Değerler psikolojisi ve İnsan&güzel insan modeli. Timaş yayınları

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Temel insani değerleri tanır
2 Psikoloji, din ve eğitim yönüyle insani değerlerin içeriğini kavrar
3 İnsani değerlerin içerik ve kapsamını analiz eder
4 İnsani değerlerin birey ve toplum açısından önem ve işlevini açıklar
5 İnsani değerlerin öğrenme sürecine nasıl ve hangi boyutlarıyla dahil edilebileceğine dair strateji geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 3 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 3 15 45
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 15 30
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6