Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Ahlak ve Değer Eğitimi | SBE 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | AYŞEGÜL KIRTEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ahlak ve değer eğitimini tanıyarak, bunların sosyal bilgiler derslerine etkin şekilde nasıl uyarlanabileceğini uygulamalı olarak kavramak. |
Dersin İçeriği | Ahlak ve değer eğitiminin ortaya çıkışı, gelişimi; değer eğitiminin psikolojik ve sosyolojik boyutları, ahlak ve değer eğitimi yaklaşımları, Türk eğitim sisteminde değer eğitimi, değer eğitiminde güncel yaklaşımlar, aile ve okulda değer eğitimi, sosyal bilgiler derslerinde değer eğitimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ahlak ve değer kavramlarını etimolojik olarak analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ahlak ve değer eğitimini sosyolojik ve psikolojik boyutlarıyla kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Ahlak ve değer eğitimi yaklaşımlarını birbiriyle karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türkiye’de değer eğitimin tarihsel gelişimini, öğretim programları odaklı olarak inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Değer eğitimine yönelik güncel yaklaşımları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Okul ve ailede değer eğitiminin gerekliliğini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitiminin yeri ve önemini kavrar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
8 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimine yönelik etkinlikleri inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimine yönelik etkinlikler tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal çerçeve: Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı | |
2 | Ahlak ve değer eğitiminin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi | |
3 | Ahlak ve değer eğitiminin psikolojik ve sosyolojik boyutları | |
4 | Ahlak ve değer eğitimi yaklaşımları | |
5 | Türk eğitim sisteminde değer problemi | |
6 | Türkiye’de değer eğitiminin tarihsel gelişimi (Öğretim programları odaklı olarak) | |
7 | Türkiye’de değer eğitiminin tarihsel gelişimi (Öğretim programları odaklı olarak) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değer eğitiminde güncel yaklaşımlar (Çokkültürlü eğitim, barış ve savaş eğitimi) | |
10 | Aile ve okulda değerler eğitimi | |
11 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer ve ahlak eğitiminin yeri ve önemi | |
12 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimi etkinlikleri (Hazırlık) | |
13 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimi etkinlikleri (Uygulama) | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. “Değerler ve Eğitimi” Uluslararası Sempozyumu. Edt. R. Kaymakcan ve diğerleri. İstanbul: DEM Yayınları. 2. Aydın, M. Z. (2005). Ailede Çocuğun Ahlak Eğitimi. İstanbul: Değerler Eğitimi Mer-kezi Yayınları. 3. Ayhan, H. (1995). Eğitim Bilimine Giriş. İstanbul: Şûle Yayınları. 4. Balat, G. U.; A. Balaban Dağal (2006). Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri. Ankara: Kök Yayıncılık. 5. Doğanay, A. (2006). Değerler Eğitimi. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Editör: Cemil Öztürk. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 256–286. 6. Güngör, E. (2000). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar. 2. Basım. İstanbul: Ötüken Neşriyat. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Ahlak ve değer kavramlarını etimolojik olarak analiz eder. |
2 | Ahlak ve değer eğitimini sosyolojik ve psikolojik boyutlarıyla kavrar. |
3 | Ahlak ve değer eğitimi yaklaşımlarını birbiriyle karşılaştırır. |
4 | Türkiye’de değer eğitimin tarihsel gelişimini, öğretim programları odaklı olarak inceler. |
5 | Değer eğitimine yönelik güncel yaklaşımları tanır. |
6 | Okul ve ailede değer eğitiminin gerekliliğini tartışır. |
7 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitiminin yeri ve önemini kavrar. |
8 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimine yönelik etkinlikleri inceler. |
9 | Sosyal bilgiler öğretiminde değer eğitimine yönelik etkinlikler tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |