Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Eğitimi Semineri:Tarih Eğitimi | SBE 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarihin Sosyal Bilgiler eğitiminde yerinin yüksek lisans düzeyinde eleştirel olarak değerlendirmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Tarihin amacı, yöntemi, tarih eğitimi, sosyal bilgilerde tarih konuları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarihin amacı ve yöntemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tarih öğretiminin amaçlarını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Türkiye’de Tarih eğitimi ve öğretiminin gelişimini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sosyal Bilgilerde tarih kazanımlarını değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sosyal Bilgilerde tarih kazanımlarının öğretimini değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Tarih nedir? Ne değildir? | |
3 | Tarihte yöntem | |
4 | Tarih eğitimi ve öğretimi | |
5 | Tarih öğretiminin amaçları | |
6 | Türkiye’de tarih eğitim ve öğretiminin gelişimi | |
7 | Tarih öğretim yöntemleri | |
8 | Vize | |
9 | Tarih ve Sosyal Bilgiler ilişkisi | |
10 | Sosyal Bilgiler programlarında tarihe ilişkin kazanımlar | |
11 | Sosyal Bilgiler programlarında tarihe ilişkin kazanımlar | |
12 | Sosyal Bilgiler programlarında tarihe ilişkin kazanımların öğretimi | |
13 | Sosyal Bilgiler programlarında tarihe ilişkin kazanımların öğretimi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Dilek, D. (2007) Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi (3. Baskı), Ankara: Nobel. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Tarihin amacı ve yöntemini kavrar. |
2 | Tarih öğretiminin amaçlarını kavrar. |
3 | Türkiye’de Tarih eğitimi ve öğretiminin gelişimini değerlendirir. |
4 | Sosyal Bilgilerde tarih kazanımlarını değerlendirir. |
5 | Sosyal Bilgilerde tarih kazanımlarının öğretimini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |