Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Eğitim Sistemleri | SBE 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toplumsal kurumların oluşumunda eğitimin şekillenişini kavrayabilme, Karşılaştırmalı eğitimin amacını ve yararlarını açıklayabilme, Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini açıklayabilme, Karşılaştırmalı eğitimdeki yeni yaklaşımları kavrayabilme, Türkiye ile diğer ülkelerin eğitim sistemlerini karşılaştırabilme. |
Dersin İçeriği | Toplumsal kurumların oluşumunda eğitimin şekillenişi, karşılaştırmalı eğitim, karşılaştırmalı eğitimin amaçları ve yararları, karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi, karşılaştırmalı eğitimde yeni yaklaşımlar, Türkiye ve karşılaştırmalı eğitim, Türk Eğitim Sistemi, ABD Eğitim sistemi, İngiltere eğitim sistemi, Japonya Eğitim Sistemi, Fransa Eğitim Sistemi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal kurumların oluşumunda eğitimin şekillenişini tanımlayabilir, | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Toplumsal kurumların oluşumunda eğitimin şekillenişini tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Karşılaştırmalı eğitimin amacını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Karşılaştırmalı eğitimin amacını kavrayabilir, | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Karşılaştırmalı eğitimin yararlarını yorumlayabilir, | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Karşılaştırmalı eğitimin yararlarını yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini tartışır. | ||
8 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini tartışabilir, | ||
9 | Karşılaştırmalı eğitimdeki yeni yaklaşımları düzenleyebilir, | ||
10 | Karşılaştırmalı eğitimdeki yeni yaklaşımları düzenler. | ||
11 | Türkiye ile diğer ülkelerin eğitim sistemlerini değerlendirir. | ||
12 | Türkiye ile diğer ülkelerin eğitim sistemlerini değerlendirebilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
3 | Karşılaştırmalı eğitim | [5] sayfa7-15, [1] sayfa 5-8 |
4 | Karşılaştırmalı eğitimin amaçları ve yararları | [1] sayfa 8-12 |
5 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi | [1] sayfa 15-20 |
6 | Karşılaştırmalı eğitimde yeni yaklaşımlar | [1] sayfa 21-27 |
7 | Türkiye ve Karşılaştırmalı eğitim | [1] sayfa 27-31 |
8 | Türk Eğitim sistemi | [5] sayfa15-33 |
9 | Türk Eğitim sistemi | [5] sayfa15-33 |
10 | ABD Eğitim Sistemi | [1] sayfa 53-76, [5] sayfa 64-76 |
11 | İngiltere Eğitim Sistemi | [1] sayfa 141-165, [5] sayfa 55-64 |
12 | Japonya Eğitim Sistemi | [1] sayfa 97-118, [5] sayfa 85-97 |
13 | Fransa Eğitim Sistemi | [1] sayfa 120-138, [5] sayfa 33-44 |
14 | Dersin genel değerlendirmesi | Genel |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | [1] ERDOĞAN, İrfan (1995). Çağdaş Eğitim Sistemleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul. [2] ERGÜN, Mustafa (1985), Karşılaştırmalı Eğitim, İnönü Üniversitesi Yayınları, Malatya. [3] ÜRTANIR, Gürcan (2000), Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi, Eylül Yayınları. [4] BALCI, Ali (2007), Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem A Yayınları, Ankara. [5] DEMİREL, Özcan (1994), Karşılaştırmalı Eğitim, Usem Yayınları, Ankara. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Toplumsal kurumların oluşumunda eğitimin şekillenişini tanımlayabilir, |
2 | Toplumsal kurumların oluşumunda eğitimin şekillenişini tanımlar. |
3 | Karşılaştırmalı eğitimin amacını kavrar. |
4 | Karşılaştırmalı eğitimin amacını kavrayabilir, |
5 | Karşılaştırmalı eğitimin yararlarını yorumlayabilir, |
6 | Karşılaştırmalı eğitimin yararlarını yorumlar. |
7 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini tartışır. |
8 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimini tartışabilir, |
9 | Karşılaştırmalı eğitimdeki yeni yaklaşımları düzenleyebilir, |
10 | Karşılaştırmalı eğitimdeki yeni yaklaşımları düzenler. |
11 | Türkiye ile diğer ülkelerin eğitim sistemlerini değerlendirir. |
12 | Türkiye ile diğer ülkelerin eğitim sistemlerini değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |