Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Egıtımde Program Gelıstırme | TRE 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Serhat ARSLAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim programları ile ilgili temel teori, ilke, program geliştirme modelleri ve yeni yaklaşımlar hakkında kazanım oluşturma |
Dersin İçeriği | Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri, program geliştirmenin tarihsel gelişim süreci, program geliştirme modelleri, program tasarım modelleri, ihtiyaç analizi, eğitim programının öğeleri, program geliştirme süreci, bir eğitim programının uygulanma süreci, program değerlendirme, program geliştirmede yeni yaklaşımlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrar | ||
2 | Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri kavrar | ||
3 | Belli başlı program geliştirme modellerini analiz eder | ||
4 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında olur |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar | |
2 | Program geliştirmenin dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişim süreci | |
3 | Program geliştirmenin felsefi temelleri | |
4 | Program geliştirme modelleri | |
5 | Program tasarım modelleri | |
6 | Program geliştirme süreci | |
7 | İhtiyaç analizi ve hedeflerin (kazanımların) belirlenmesi | |
8 | Eğitimde hedef (kazanım) yazma ilkeleri | |
9 | İçeriğin seçilmesi ve düzenlenmesi | |
10 | Eğitim durumları-öğrenme yaşantılarının belirlenmesi | |
11 | Sınama durumlarının belirlenmesi | |
12 | Eğitim programının uygulanma süreci | |
13 | Program değerlendirme | |
14 | Program geliştirmede yeni yaklaşımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Ertürk, S. (1993). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan. Sedat, Yüksel, (2000). Millî Eğitim Bakanlığındaki Program Geliştirme Çalışmalarının Değerlendirilmesi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Tyler, R. W., (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. The University of Chicago Press. Uzunboylu, H. Ve Hürsen, Ç. (2008). Eğitim Programları ve Değerlendirilmesi. Ankara: Öğreti. Worthen, B. R., & James, R. S. (1987). Educational Evaluation. Longman, London. Varış, Fatma, (1998). Eğitimde Program Geliştirme, ?Teori ve Teknikleri, Ankara. Millî Eğitim Bakanlığı, (1996). Program Hazırlama ve Geliştirme Kılavuzu, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayını No:1, Ankara. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrar |
2 | Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri kavrar |
3 | Belli başlı program geliştirme modellerini analiz eder |
4 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |