Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ytö İçin Seviyelere Göre Soru Hazırlama Teknikleri YTO 516 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, farklı seviyelerde Türkçe öğrenen yabancı öğrenciler için beceri alanlara göre ölçme değerlendirmeye yönelik soruların hazırlanması

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, Türkçe öğrenmek isteyen yabancı öğrencilerin, temel seviyeden başlayarak ileri seviyelerde bütün beceri alanlarında hangi sorularla ölçme değerlendirme yapılabileceği ve teknik açıdan soruların analizinden oluşmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Seviyelere göre soruları ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Seviyelere göre dil öğrenme beceri alanlarını ölçer. Anlatım, Tartışma,
3 Türkçe öğrenen bir yabancı öğrencinin seviyesini tespit eder. Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Türkçe öğrenen bir yabancı öğrencinin beceri alanlarındaki durumunu saptar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Yabancı öğrencilerin Türkçe öğrenmesinde soru hazırlama tekniklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar
2 Dinleme becerisine yönelik soru hazırlama
3 Dinleme becerisinin ölçülmesi
4 Okuma becerisine yönelik soru hazırlama
5 Okuma becerisinin ölçülmesi
6 Konuşma becerisine yönelik soru hazırlama
7 Konuşma becerisinin ölçülmesi
8 Yazma becerisine yönelik soru hazırlama
9 Vize
10 Yazma becerisinin ölçülmesi
11 Dil bilgisine yönelik soru hazırlama
12 Dil bilgisine yönelik bilgilerin ölçülmesi
13 Genel değerlendirme
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Göçer, A. (2014) Türkçe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: Pegem.

Qualitative Research Methods for the Social Sciences. Allyn and Bacon. 11. Bogdan, R.C.; & Biklen, S.R. (1992).

Black, P., Harrison, C., Lee, C., Marshall, B.and William, D. (2003). Assessment for learning. USA: Open UniversityPress.

Şengül, M. (İlköğretim II. kademe Türkçe öğretiminde yazma becerilerine yönelik öğretim ve ölçme v-değerlendirme yaklaşımlarının uygulamadaki etkinliğinin değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.

Deniz, Kemalettin; Baykul, Y. (2010). Eğitimde ve psikolojide ölçme. Ankara: Pegem Akademi.

Keray Betül (2015). Anlama Becerilerine Yönelik Ölçme ve Değerlendirme Araştırmalarının İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(29), 16-46.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Seviyelere göre soruları ayırt eder.
2 Seviyelere göre dil öğrenme beceri alanlarını ölçer.
3 Türkçe öğrenen bir yabancı öğrencinin seviyesini tespit eder.
4 Türkçe öğrenen bir yabancı öğrencinin beceri alanlarındaki durumunu saptar.
5 Yabancı öğrencilerin Türkçe öğrenmesinde soru hazırlama tekniklerini öğrenir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6