Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ytö İçin Seviyelere Göre Soru Hazırlama Teknikleri | YTO 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, farklı seviyelerde Türkçe öğrenen yabancı öğrenciler için beceri alanlara göre ölçme değerlendirmeye yönelik soruların hazırlanması |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, Türkçe öğrenmek isteyen yabancı öğrencilerin, temel seviyeden başlayarak ileri seviyelerde bütün beceri alanlarında hangi sorularla ölçme değerlendirme yapılabileceği ve teknik açıdan soruların analizinden oluşmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seviyelere göre soruları ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Seviyelere göre dil öğrenme beceri alanlarını ölçer. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Türkçe öğrenen bir yabancı öğrencinin seviyesini tespit eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türkçe öğrenen bir yabancı öğrencinin beceri alanlarındaki durumunu saptar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yabancı öğrencilerin Türkçe öğrenmesinde soru hazırlama tekniklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | |
2 | Dinleme becerisine yönelik soru hazırlama | |
3 | Dinleme becerisinin ölçülmesi | |
4 | Okuma becerisine yönelik soru hazırlama | |
5 | Okuma becerisinin ölçülmesi | |
6 | Konuşma becerisine yönelik soru hazırlama | |
7 | Konuşma becerisinin ölçülmesi | |
8 | Yazma becerisine yönelik soru hazırlama | |
9 | Vize | |
10 | Yazma becerisinin ölçülmesi | |
11 | Dil bilgisine yönelik soru hazırlama | |
12 | Dil bilgisine yönelik bilgilerin ölçülmesi | |
13 | Genel değerlendirme | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Göçer, A. (2014) Türkçe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: Pegem. Qualitative Research Methods for the Social Sciences. Allyn and Bacon. 11. Bogdan, R.C.; & Biklen, S.R. (1992). Black, P., Harrison, C., Lee, C., Marshall, B.and William, D. (2003). Assessment for learning. USA: Open UniversityPress. Şengül, M. (İlköğretim II. kademe Türkçe öğretiminde yazma becerilerine yönelik öğretim ve ölçme v-değerlendirme yaklaşımlarının uygulamadaki etkinliğinin değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ. Deniz, Kemalettin; Baykul, Y. (2010). Eğitimde ve psikolojide ölçme. Ankara: Pegem Akademi. Keray Betül (2015). Anlama Becerilerine Yönelik Ölçme ve Değerlendirme Araştırmalarının İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(29), 16-46. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Seviyelere göre soruları ayırt eder. |
2 | Seviyelere göre dil öğrenme beceri alanlarını ölçer. |
3 | Türkçe öğrenen bir yabancı öğrencinin seviyesini tespit eder. |
4 | Türkçe öğrenen bir yabancı öğrencinin beceri alanlarındaki durumunu saptar. |
5 | Yabancı öğrencilerin Türkçe öğrenmesinde soru hazırlama tekniklerini öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |