Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancılar İçin Türk Kültürü | YTO 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür kavramını bilirler. | ||
2 | Üst ve alt kültür ögeleri ayırabilirler. | ||
3 | Türk kültürünün temel ögeleri hakkında bilgi sahibidirler. | ||
4 | Kültürel etkileşimleri ayırt edebilirler. | ||
5 | Yabancılara Türkçe öğretiminde hangi kültürel ögelerin nasıl aktarılacağını bilir ve uygularlar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültürün tanımı ve sınırlılıkları | |
2 | Üst ve alt kültür kavramı | |
3 | Türk kültürünün tarihsel gelişimi (Anadolu’ya kadar) | |
4 | Türk kültürünün tarihsel gelişimi (Anadolu coğrafyası içinde) | |
5 | Türk kültürünün maddi ögeleri | |
6 | Türk kültürünün maddi olmayan ögeleri | |
7 | Türk kültürünü etkileyen yabancı kültürler | |
8 | Türk kültüründen etkilenen yabancı kültürler | |
9 | Yabancıların Türk kültürüne bakışı | |
10 | Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılabilecek maddi kültürel ögeler | |
11 | Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılabilecek maddi olmayan kültürel ögeler | |
12 | Uygulamalar (Metinsel ögeler hazırlanması) | |
13 | Uygulamalar (Görsel ögeler hazırlanması) | |
14 | Uygulamalar (İşitsel ögelerel hazırlanması) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ALTUN, Mustafa, http://www.dilbilimi.net/adim_adim_turkce_ogreniyorum_giris.htm ALTUN, Mustafa, http://www.dilbilimi.net/yabanci_dil_olarak_turkcenin_ogretimi_arastirmalari.htm |
Ders Kaynakları | AKSAN, Doğan (2008), Türkçeye Yansıyan Türk Kültürü, Bilgi Yayınevi, 224 s. DEVELİ, Hayati (2008), Dil Doktoru, Kesit Yayınları, 250 s. GÜVENÇ, Bozkurt (2010), İnsan ve Kültür, Boyut Yayın Grubu, 399 s. KAPLAN, Mehmet (2002), Kültür ve Dil, Dergâh Yaıynları, 208 s. ÖZKAN, Mustafa (2009), İnsan, Dil ve İletişim, Akademik Kitaplar, 179 s. UYGUR, Nermi (2003), Kültür Kuramı, Yapı Kredi Yayınları, 184 s. ÜNALAN, Şükrü (2010), Dil ve Kültür, Nobel Yayınları, 256 s. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kültür kavramını bilirler. |
2 | Üst ve alt kültür ögeleri ayırabilirler. |
3 | Türk kültürünün temel ögeleri hakkında bilgi sahibidirler. |
4 | Kültürel etkileşimleri ayırt edebilirler. |
5 | Yabancılara Türkçe öğretiminde hangi kültürel ögelerin nasıl aktarılacağını bilir ve uygularlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |