Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yöntemleri | YTO 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA DEMİRTAŞ TOLAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkelerini kavraması, uygulaması ve değerlendirmesidir. |
Dersin İçeriği | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntemler, teorik ve uygulamalı olarak verilecektir: Dil Bilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Yöntem, Okuma Yöntemi, Kulak-Dil Alışkanlığı Yöntemi, Görme ve İşitmeye Dayalı Yöntem, Bilişsel Yöntem, İletişimci Yaklaşım, Seçmeci Yöntem, Toplu Fiziksel Tepki, Sessiz Yol Yöntemi, Topluluk ile Dil Öğretimi, Telkin Yöntemi. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ilkeler teorik ve uygulamalı olarak verilecektir: Dört temel beceriyi geliştirme, öğretim etkinliklerini önceden planlama, basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru öğrenme, görsel ve işitsel araçları kullanma, ana dili gerekli durumlarda kullanma, bir seferde tek bir yapıyı sunma, verilen bilgilerin günlük yaşama aktarılmasını sağlama, öğrencilerin derse daha etkin katılımını sağlama, bireysel farklılıkları dikkate alma, öğrencileri güdüleme ve cesaretlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri kavrar. | ||
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygular ve değerlendirir. | ||
3 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan temel ilkeleri kavrar. | ||
4 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan temel ilkeleri uygular ve değerlendirir. | ||
5 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntemler | |
2 | Dil Bilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Yöntem | |
3 | Okuma Yöntemi, Kulak- Dil Alışkanlığı Yöntemi | |
4 | Görme ve İşitmeye Dayalı Yöntem, Bilişsel Yöntem, | |
5 | İletişimci Yaklaşım, Seçmeci Yöntem, Toplu Fiziksel Tepki, | |
6 | Sessiz Yol Yöntemi, Topluluk ile Dil Öğretimi, Telkin Yöntemi. | |
7 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ilkeler: Dört temel beceriyi geliştirme, öğretim etkinliklerini önceden planlama, | |
8 | Basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru öğrenme, görsel ve işitsel araçları kullanma, | |
9 | Ana dili gerekli durumlarda kullanma, bir seferde tek bir yapıyı sunma, | |
10 | Verilen bilgilerin günlük yaşama aktarılmasını sağlama, öğrencilerin derse daha etkin katılımını sağlama | |
11 | Bireysel farklılıkları dikkate alma, öğrencileri güdüleme ve cesaretlendirme. | |
12 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirme | |
13 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirme | |
14 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (1993). Yabancı dil öğretimi. Ankara: Usem Yayınları Kaya, Z. (1994). İkinci dil olarak Türkçe öğretim programlarının değerlendirilmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Baskı Atölyesi. TDK (2000). Avrupa?da yaşayan Türk çocuklarının ana dili sorunlar toplantısı. Ankara: TDK Yayınları. Sert, N. (2002). Yabancı dil öğretiminde program geliştirme açısından gereksinim çözümlemesi. Ankara: Meb Yayınları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri kavrar. |
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygular ve değerlendirir. |
3 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan temel ilkeleri kavrar. |
4 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan temel ilkeleri uygular ve değerlendirir. |
5 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |