Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi YTT 521 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin temel dil becerilerinin gelişimine ilişkin bilgi edinerek öğretim süreci tasarlayabilmeleri.  

Dersin İçeriği

Bu ders lisansüstü öğrencilerinin yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dinleme/izleme, okuma, konuşma, yazma becerilerini kavramalarını ve bu becerilere yönelik etkinlikler tasarlayabilmelerini amaçlamaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkçe öğretiminde temel dil becerilerinin önemini kavrar. Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler,
2 Yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik uygulamalar hazırlar. Proje, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramların verilmesi
2 Avrupa Dil Portfolyosu
3 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dinleme/izleme becerisi
4 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dinleme/izleme becerisine yönelik etkinlik tasarlama
5 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde okuma becerisi
6 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde okuma becerisine yönelik etkinlik tasarlama
7 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisi
8 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisine yönelik etkinlik tasarlama
9 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisi
10 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisine yönelik etkinlik tasarlama
11 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil bilgisi öğretimi
12 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil bilgisi öğretimine yönelik etkinlik tasarlama
13 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ünalan, Ş. (2006). Türkçe öğretimi. Ankara: Nobel.

Yalçın, A. (2002). Türkçe öğretim yöntemleri yeni yaklaşımlar. Ankara: Akçağ.

Deniz, K. (2007). İlköğretim İkinci Kademede Konuşma ve Dinleme Yoluyla Öğrencileri İkna Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Doğan, Y. (2008). İlköğretim İkinci Kademede Dil Becerisi Olarak Dinlemeyi Geliştirme Çalışmaları. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Türkçe öğretiminde temel dil becerilerinin önemini kavrar.
2 Yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik uygulamalar hazırlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6