Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi | YTT 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin temel dil becerilerinin gelişimine ilişkin bilgi edinerek öğretim süreci tasarlayabilmeleri. |
Dersin İçeriği | Bu ders lisansüstü öğrencilerinin yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dinleme/izleme, okuma, konuşma, yazma becerilerini kavramalarını ve bu becerilere yönelik etkinlikler tasarlayabilmelerini amaçlamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkçe öğretiminde temel dil becerilerinin önemini kavrar. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik uygulamalar hazırlar. | Proje, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramların verilmesi | |
2 | Avrupa Dil Portfolyosu | |
3 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dinleme/izleme becerisi | |
4 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dinleme/izleme becerisine yönelik etkinlik tasarlama | |
5 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde okuma becerisi | |
6 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde okuma becerisine yönelik etkinlik tasarlama | |
7 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisi | |
8 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisine yönelik etkinlik tasarlama | |
9 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisi | |
10 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisine yönelik etkinlik tasarlama | |
11 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil bilgisi öğretimi | |
12 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil bilgisi öğretimine yönelik etkinlik tasarlama | |
13 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ünalan, Ş. (2006). Türkçe öğretimi. Ankara: Nobel. Yalçın, A. (2002). Türkçe öğretim yöntemleri yeni yaklaşımlar. Ankara: Akçağ. Deniz, K. (2007). İlköğretim İkinci Kademede Konuşma ve Dinleme Yoluyla Öğrencileri İkna Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Doğan, Y. (2008). İlköğretim İkinci Kademede Dil Becerisi Olarak Dinlemeyi Geliştirme Çalışmaları. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türkçe öğretiminde temel dil becerilerinin önemini kavrar. |
2 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik uygulamalar hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |