Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancılara Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi | YTT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin yabancılara temel, orta ve yüksek seviyede Türkçe dil bilgisi öğretimini kuramsal ve uygulamalı olarak kazanmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Temel, orta ve yüksek seviyede alfabe öğretimi, şahıs zamirlerinin öğretimi, iyelik eklerinin öğretimi, Hal eklerinin öğretimi, yapım eklerinin öğretimi, kip eklerinin öğretimi, fiil ve fiilimsilerin öğretimi, kelime türlerinin öğretimi ve bunlarla ilgili etkinlikler geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türkçe dil bilgisini, öğrencilerin telaffuzlarını geliştirmek için kullanır. | ||
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türkçe dil bilgisi yapılarını, öğrencilerin ana dildeki karşılıklarını sezdirerek öğretir. | ||
3 | Türkçe dil bilgisi konularının yabancılara göre zorluk seviyesini sınıflandırır. | ||
4 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türkçe dil bilgisini, takip edilecek konu sıralamasını hedef kitlenin özelliklerine belirler. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel seviyede alfabe öğretimi ve etkinlik geliştirme | |
2 | Orta ve yüksek seviyede alfabe öğretimi ve etkinlik geliştirme | |
3 | Temel seviyede şahıs zamirlerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme | |
4 | Orta ve yüksek seviyede şahıs zamirlerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme | |
5 | Temel seviyede iyelik eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme | |
6 | Orta ve yüksek seviyede iyelik eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme | |
7 | Temel seviyede hal eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme | |
8 | Orta ve yüksek seviyede hal eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme | |
9 | Temel seviyede yapım eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme | |
10 | Orta ve yüksek seviyede yapım eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme | |
11 | Temel, orta ve yüksek seviyede kip eklerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme | |
12 | Temel, orta ve yüksek seviyede fiil ve fiilimsilerin öğretimi ve etkinlik geliştirme | |
13 | Temel, orta ve yüksek seviyede kelime türlerinin öğretimi ve etkinlik geliştirme | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Arslan, M. (2011). Yabancılara Türkçe Öğretimi. Anakara: Nobel Yayınları. Gazi Üniversitesi Türkçe Öğrenim, Araştırma ve Uygulama Merkezi (2006). Yabancılar için Türkçe. Ankara. Demirel, Ö. (1993). Yabancı dil öğretimi. Ankara: Usem Yayınları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türkçe dil bilgisini, öğrencilerin telaffuzlarını geliştirmek için kullanır. |
2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türkçe dil bilgisi yapılarını, öğrencilerin ana dildeki karşılıklarını sezdirerek öğretir. |
3 | Türkçe dil bilgisi konularının yabancılara göre zorluk seviyesini sınıflandırır. |
4 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türkçe dil bilgisini, takip edilecek konu sıralamasını hedef kitlenin özelliklerine belirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |