Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Ana Dili Öğretim Programı İnc. | TEG 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA DEMİRTAŞ TOLAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Tuğba DEMİRTAŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ülkemizde program geliştirme reform hareketlerine gelişmiş ülkelerin öğretim programları ve bu programların eğitim felsefeleri de kaynak oluşturmaktadır. Bu bağlamda farklı ülkelerin uygulamış oldukları Türkçe öğretim programları ve projelerinin irdelenmesi önem kazanmaktadır. Bu ders bu alanda doktora eğitimi alan öğrencilere Türkçe eğitiminin amaçlarını gerçekleştirecek nitelikte bir Türkçe öğretim tasarımı için eleştirel bir bakış açısı kazandıracaktır. |
Dersin İçeriği | Farklı ülkelerin ana dili öğretimi programlarının tarihsel temeller, temel yaklaşım ve vizyonlar, kuramsal çerçeve, öğretim programı ögeleri (kazanımlar, içerik, eğitim durumları, ölçme-değerlendirme) bakımından karşılaştırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı ülkelerin uygulamış oldukları ana dili öğretimi programlarından hareketle Türkçe öğretimi programı tasarlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Farklı ülkelerin ana dili öğretimi öğretim programlarını tarihsel temelleri bakımından karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Farklı ülkelerin ana dili öğretimi öğretim programlarını kuramsal çerçeve bakımından karşılaştırır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Farklı ülkelerin ana dili öğretimi öğretim programlarını öğretim programı ögeleri (kazanımlar, içerik, eğitim durumları, ölçme-değerlendirme) bakımından karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Farklı ülkelerin ana dili öğretimi öğretim programlarına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye’de Türkçe öğretim programlarının tarihsel gelişimi açısından incelenmesi | |
2 | Türkiye’de Türkçe öğretim programlarının amaç ve yapı açısından incelenmesi | |
3 | Türkiye’de Türkçe öğretim programlarının içerik açısından incelenmesi | |
4 | Amerika’daki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi | |
5 | İngiltere’deki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi | |
6 | Fransa’daki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi | |
7 | Ara sınav | |
8 | İsveç’teki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi | |
9 | Finlandiya’daki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi | |
10 | Almanya’daki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi | |
11 | Çin’deki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi | |
12 | İran’daki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi | |
13 | Kanada’daki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi | |
14 | Japonya’daki ana dili eğitimi programlarının incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Altbach, Philip G. ve Kelly, Gail P. (1986). New Approach to Comparative Education. Chicago: University of Chicago Press. Balcı, A. (2007). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem A yayıncılık: Ankara Demirel, Özcan. (1992). Karşılaştırmalı Eğitim Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi. Holmes, Brain. (1981). Comparative Education: Some Considerations of Method. London: Ailen and Unwin Publication. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Farklı ülkelerin uygulamış oldukları ana dili öğretimi programlarından hareketle Türkçe öğretimi programı tasarlar. |
2 | Farklı ülkelerin ana dili öğretimi öğretim programlarını tarihsel temelleri bakımından karşılaştırır |
3 | Farklı ülkelerin ana dili öğretimi öğretim programlarını kuramsal çerçeve bakımından karşılaştırır |
4 | Farklı ülkelerin ana dili öğretimi öğretim programlarını öğretim programı ögeleri (kazanımlar, içerik, eğitim durumları, ölçme-değerlendirme) bakımından karşılaştırır. |
5 | Farklı ülkelerin ana dili öğretimi öğretim programlarına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |