Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkçe Öğretimi Kaynakça İncelemeleri TEG 511 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk diline ve dil becerilerine yönelik eserleri tanıyarak bu eserlerden hareketle Türkçe öğretimi etkinlikleri hazırlayabilmek.

Dersin İçeriği

Türk dilinin önemli eserlerini tanımak,

Dil becerilerini geliştirmek amacıyla yapılacak etkinlikler hazırlamak,

Türk dilinin önemli eserlerini uygun etkinliklerde kullanabilmek. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkçe eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek. Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkçe öğretimi tanımı, genel bir bakış
2 Türkçe öğretiminin tarihi gelişimine bakış
3 Türkçe Öğretim programlarının genel bir değerlendirilmesi
4 Türkçe Öğretim Programının İncelenmesi
5 Türkçe Öğretim Programına Göre Beceri Alanları
6 Türkçe Öğretim Programından Önceki Kitap Niteliğindeki Kaynakların İncelenmesi
7 Türkçe Öğretim Programından Önceki Kitap Niteliğindeki Kaynakların İncelenmesi
8 ARA SINAV
9 Türkçe Öğretim Programından Sonraki Kitap Niteliğindeki Kaynakların İncelenmesi
10 Türkçe Öğretim Programından Sonraki Kitap Niteliğindeki Kaynakların İncelenmesi
11 Türkçe Öğretim Programından Sonraki Kitap Niteliğindeki Kaynakların İncelenmesi
12 Türkçe Öğretim Programından Sonraki Kitap Niteliğindeki Kaynakların İncelenmesi
13 Türkçe Öğretim Programından Sonraki Kitap Niteliğindeki Kaynakların İncelenmesi
14 Türkçe Öğretim Programından Sonraki Kitap Niteliğindeki Kaynakların İncelenmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Murat ÖZBAY- TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA VE 
İNCELEMELER

Murat Özbay- Türkçe Öğretimi Kaynakçası

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Türkçe eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak
2 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
3 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
4 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Sözlü Sınav 1 8 8
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 3 3
Final 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 315
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,6
Dersin AKTS Kredisi 6